Microscoop

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Microscoop

hoi

ik heb een mooie microscoop gezien op internet

hier is wat info:

De Konuscience is de perfecte microscoop voor jonge onderzoekers. Er worden vele accessoires bijgeleverd, dat maakt de toegang tot de wereld van microscopie eenvoudiger. Deze biologische microscoop is geschikt voor didactische doeleinden en heeft een vergrotingsbereik van 100 tot 1200x. Als verlichtingsbron kan een spiegel of lampje worden gebruikt.

Er kan via het oculair geobserveerd worden maar ook op een scherm, daarnaast kan er ook geprojecteerd worden op een muur. Bij dit pakket wordt ook een adapter geleverd waarmee u een camera aan kunt sluiten bovenop de microscoop.

Deze microscoop zorgt voor educatieve entertainment. Konus microscopen geven kinderen de mogelijkheid om de wereld om ons heen te observeren, ze kunnen nieuwe ontdekkingen doen en deze kennis toepassen op school.

Accessoires:

•Koffer

•Camera aansluiting

•Vergrootglas

•Petrischaaltje

•Pincet

•2 verzamelflesjes

•Scalpel

•Ontleednaald

•10 objectglaasjes

•18 dekglaasjes

ik kan hem(niet tweedehands voor 77,90 euro kopen

de vraag was of het een goeie is?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Microscoop

Dergelijke vragen zijn lastig te beantwoorden. Ten eerste zijn ze on-line goedkoper te koop (kijk bijvoorbeeld op amazon.com)

Verder is het puur afhankelijk van de eisen die je zelf aan de microscoop stelt. In principe is dit een aardige microscoop om als beginner mee te spelen. Om goede microscopie te bedrijven is kunde van de microscopist belangrijker dan de microscoop. Als beginner is het dus totaal niet nuttig om een dure luxe microscoop aan te schaffen aangezien je hier niet het maximale uit zal kunnen halen.

Voor kinderen kan dit een perfecte microscoop zin om mee te beginnen, weet je echter zeker dat je door wilt gaan met microscopie dan zou ik een iets volwassener microscoop aanschaffen. De leica edities voor de klas zijn altijd erg degelijk, met voldoende uitbreidingsmogelijkheden. Dit vraagt wel om een investering van bijna een 10-voud. Echter als amateur zal je nooit meer een andere microscoop nodig hebben.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer