Gewicht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten
Berichten: 5

Gewicht

Hallo,

Ik heb twee identieke lege pakken sap. Eén zuig ik vacuüm en de ander niet. Welke weegt zwaarder?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Gewicht

Wat is de achtergrond van deze vraag?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Gewicht

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 5

Re: Gewicht

Wat is de achtergrond van deze vraag?


Om antwoord met informatie te verkrijgen betrekking hebbende op de vraag, geen vraag. Weet u het antwoord?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Gewicht

Wat denk je zelf, en waarom?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 473

Re: Gewicht

Als je niet weet waar te beginnen denk eens na over deze vragen:

1) Wat is het verschil tussen je twee pakken? Brengt dat verschil iets toe aan het gewicht of niet?

2) Waarom "weegt" iets x kg?

3) Waarom weegt hetzelfde object meer of minder op de maan (andere planeet)?

4) Je hebt twee ballonnen (dus hetzelfde gewicht) blaas de ene op, gaan ze nog steeds hetzelfde wegen?

Berichten: 5

Re: Gewicht

Het is hilarisch te constateren dat vragen met vragen worden beantwoord. Zelfs van een moderator.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Gewicht

Het is hilarisch te constateren dat vragen met vragen worden beantwoord. Zelfs van een moderator.
Júist van een moderator.... ;)
Intenties van dit forum

WSF is geen antwoordenmachine, maar begeleidt met alle plezier.

Vraag dus niet om het voorschotelen van een antwoord, maar beschrijf de punten waar je tegenaan loopt.

Als je een reactie post, geef dan niet meteen de uitkomst maar laat de vraagsteller zelf tot de goede oplossing komen.
Huiswerkregels:

WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Plaats je vraag, maar laat aub ook zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt.

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.
Ware het niet zo triest, dan ware het bijna hilarisch te noemen te constateren dat sommigen zo maar ergens op een site hun vragen neerplempen zonder zich te willen verdiepen in het wezen van zo'n site.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 1.116

Re: Gewicht

Het is hilarisch te constateren dat vragen met vragen worden beantwoord. Zelfs van een moderator.
Het is dus de bedoeling dat jij dat antwoord zelf vindt.

Overigens vind ik de vraag nog niet geheel duidelijk. We hebben het hier over een appelsappak en je hebt het over `vacuüm zuigen`. Wil je daarmee zeggen dat de wanden van het appelsappak dermate elastisch zijn dat je onderdruk kunt krijgt in het pak (ten opzichte van de atmosfeer?)

Op basis van dit antwoord kun je de volgende vragen gewoon beantwoorden:

- Wat meet een weegschaal?
Verborgen inhoud
Alle krachten die verticaal op haar inwerken. Dus dat appelsappak, maar ook de luchtdruk op de meetschaal


- Maakt het verschil in hoeveelheid pak of lucht wanneer je het pak vacuüm trekt? Heb je dus minder gewicht?

Mischien een andere vraag: Wat blijft beter drijven op het water. Een plastic bal met gewoon lucht er in of een evengrote plastic bal met onderdruk?

Berichten: 5

Re: Gewicht

Het wezen van de site was na de eerste reactie van de moderator al duidelijk.

Berichten: 5

Re: Gewicht

In ieder geval bedankt mcs51mc en JWvdVeer voor de reacties. Ik zal echter niet langer in deze "omgeving" verblijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Gewicht

Het wezen van de site was na de eerste reactie van de moderator al duidelijk.
Je hebt het echter nog niet helemaal door lijkt mij. Hierboven staan een aantal vragen die je in de richting van het antwoord sturen, maar je geeft er geen antwoord op.
In ieder geval bedankt mcs51mc en JWvdVeer voor de reacties. Ik zal echter niet langer in deze "omgeving" verblijven.
Dat is jammer. Ik heb zelf al veel aan dit forum gehad, wanneer ik mij voorbereidde op examens. Als je het antwoord gewoon krijgt, dan leer je er echt niks van.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Gewicht

In ieder geval bedankt mcs51mc en JWvdVeer voor de reacties. Ik zal echter niet langer in deze "omgeving" verblijven.


Toch fijn dat je dan andermans tijd hebt lopen verdoen met je flauwekul.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gesloten