Voynich manuscript

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Voynich manuscript

Bij het zoeken naar iets anders, kwam ik op Wikipedia een interessante beschrijving tegen over het Voynich manuscript (http://nl.wikipedia.org/wiki/Voynichmanuscript). Op WSF kan ik er niets over vinden. Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is hier verder in te duiken (gewoon voor mijn eigen plezier) of dat dat zonde van mijn tijd is.

Omdat ik voor mijn werk nogal vaak in de VS ben, zat ik te denken om eens naar Yale te gaan en het manuscript te bekijken en daarna verdere studie ernaar te doen, maar als dit niet de moeite waard is, zoek ik liever iets anders om te doen.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Voynich manuscript

Of het interessant is om er in te duiken zal toch van je eigen interesses afhangen. Als je cryptografie leuk vindt dan zou je hier inderdaad eens in kunnen gaan neuzen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Voynich manuscript

Nou, waar het me eigenlijk meer om te doen is, is of het misschien een opgeklopte hoax zou kunnen zijn. Cryptografie is inderdaad leuk, maar het moet dan wel om iets gaan, niet om oplichting.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 8.614

Re: Voynich manuscript

Een hoax in de zin van "enkele jaren geleden gemaakt door een grapjas en niet afkomstig uit de 15de eeuw"? Dat is onwaarschijnlijk, de meeste experts geloven bij mijn weten in de authenticiteit van het manuscript.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Voynich manuscript

Ik ga er gewoon voor. Mocht ik iets interessants vinden of iets waarvan ik denk dat het WSF-waardig is, meld ik mij weer erover.
Contra principia negantem disputari non potest.

Reageer