Springen naar inhoud

Voynich manuscript

• Log in om te kunnen reageren

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2745 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 juli 2010 - 12:53

Bij het zoeken naar iets anders, kwam ik op Wikipedia een interessante beschrijving tegen over het Voynich manuscript (http://nl.wikipedia....ynichmanuscript). Op WSF kan ik er niets over vinden. Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is hier verder in te duiken (gewoon voor mijn eigen plezier) of dat dat zonde van mijn tijd is.
Omdat ik voor mijn werk nogal vaak in de VS ben, zat ik te denken om eens naar Yale te gaan en het manuscript te bekijken en daarna verdere studie ernaar te doen, maar als dit niet de moeite waard is, zoek ik liever iets anders om te doen.
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 juli 2010 - 13:09

Of het interessant is om er in te duiken zal toch van je eigen interesses afhangen. Als je cryptografie leuk vindt dan zou je hier inderdaad eens in kunnen gaan neuzen.
"Meep meep meep." Beaker

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2745 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 juli 2010 - 16:47

Nou, waar het me eigenlijk meer om te doen is, is of het misschien een opgeklopte hoax zou kunnen zijn. Cryptografie is inderdaad leuk, maar het moet dan wel om iets gaan, niet om oplichting.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 juli 2010 - 19:08

Een hoax in de zin van "enkele jaren geleden gemaakt door een grapjas en niet afkomstig uit de 15de eeuw"? Dat is onwaarschijnlijk, de meeste experts geloven bij mijn weten in de authenticiteit van het manuscript.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2745 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 juli 2010 - 22:04

Ik ga er gewoon voor. Mocht ik iets interessants vinden of iets waarvan ik denk dat het WSF-waardig is, meld ik mij weer erover.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures