[latex] vergelijkingen nummeren volgens meerdere types

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 44

[latex] vergelijkingen nummeren volgens meerdere types

In mijn thesis die ik schrijf in LaTeX onderscheid ik vier types vergelijkingen op een conceptuele basis. Ik had voor elke vergelijkingscategorie graag een apparte nummering gestart die enkel rekening houdt met het aantal vergelijking in zijn categorie. Niet met hoofdstuk / sectie / subsectie of vergelijkingen van een andere categorie.

Hoofdstuk1

vergelijking (1)

tussenstap

tussenstap

tussenstap


vergelijking (NL.1)

vergelijking (L.1)

Hoofdstuk2

vergelijking (2)

tussenstap

tussenstap


vergelijking (3)

tussenstap

tussensta

vergelijking (NL.2)



enz...

Valt dit te realiseren ? (ik meen dit al gezien te hebben in papers)

Waar moet ik gaan zoeken. Welke packages ?

Hartelijke dank!

Achtergrond info voor de duidelijkheid

De verschillende categorieën
  1. specificaties v/h model
  2. Tussenstappen en resultaten die niet voorkomen in (3) of (4) maar volgen uit (1)
  3. dynamisch systeem in niet lineaire gedaante
  4. dynamisch systeem in lineaire gedaante
een voorbeeldje



In mijn thesis heb ik verschillende bedrijven die hun winst gaan maximaliseren over de tijd. Dit geeft aanleiding (na tussenstappen) tot een dynamisch systeem in niet lineaire gedaante dat te complex is om te analyseren. Dit wordt vervolgens geloglineariseerd.
  • De objectieffunctie is een vgl van type 1 (we specifiëren wat het bedrijf betaalt en ontvangt)
  • De eerste ordevoorwaarden behoren tot type 2 (tussenstappen en resultaten)
  • Het relevante resultaat van de bewerkingen hierop geeft een vgl van type 3 (gevraagde arbeid in tijdstip t in relatie met gevraagde arbeid in tijdstip t+1)
  • Die wordt gelineariseerd tot een vgl van type 4
Ik wil dus dat mijn prof als hij alle vergelijkingen met prefix L naast elkaar neemt hij het relevante loglineair systeem ziet enz...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [latex] vergelijkingen nummeren volgens meerdere types

Wat kan je doen:

- je zou een nieuwe float kunnen maken.

- equation environment herschrijven voor de vergelijkingen die jij wenst

- nieuw environment maken met eigen counters (per stijl een environment)

('k zou het laatste doen. Eenmaal je een werkend environment hebt kan je copy pasten en wat aanpassingen doen om het gewenste resultaat te krijgen)

Mss kan het standaard al maar daar vrees ik toch voor:

http://www.tex.ac.uk/tex-archive/info/math...de/Mathmode.pdf
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [latex] vergelijkingen nummeren volgens meerdere types

Bij nader inziens heeft een float enkele voordelen zoals het automatisch maken van lijsten. Je zou eens moeten kijken welke mogelijkheden het pakket "float" biedt.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 44

Re: [latex] vergelijkingen nummeren volgens meerdere types

Bedankt !

Gebaseerd op een voorbeeldje in de pdf als bijlage bij uw post ben ik met hetvolgende voor de dag gekomen (zie code). Dit werkt perfect!

Bestaat er een mogelijkheid om een equation te dupliceren volgens label ? Ik wil nu immers een lijstje maken met alle L. en NL. equations en het zou handig zijn als ik niet telkens moest de inhoud gaan copy pasten. Ik heb wel al gevonden hoe je met het "\tag" commando ervoor kan zorgen dat de nummering consistent blijft.

Bedankt!

Code: Selecteer alles

\makeatletter

% Different Counters

\newcounter{eqnL}

\newcounter{eqnNL}

\renewcommand{\theeqnL}{L.\arabic{eqnL}}

\renewcommand{\theeqnNL}{NL.\arabic{eqnNL}}

% Save the original counter

\newcommand{\c@org@eq}{}

\let\c@org@eq\c@equation

\newcommand{\org@theeq}{}

\let\org@theeq\theequation

% Creating commands to switch between equations

\newcommand{\seteqnL}{

\let\c@equation\c@eqnL

\let\theequation\theeqnL}

\newcommand{\seteqnNL}{

\let\c@equation\c@eqnNL

\let\theequation\theeqnNL}

\newcommand{\seteqn}{

\let\c@equation\c@org@eq

\let\theequation\org@theeq}

\makeatother

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [latex] vergelijkingen nummeren volgens meerdere types

Geen idee (zonder zelf een serieus blok code te moeten scrhijven). Je kan een float aanmaken voor elk geval of met het commando \show de code van equation environment bekijken en deze gebruiken om een nieuw te maken. (Je zal ook \listofequations moeten aanmaken voor L en NL types)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer