Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.589

Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Bij het werken met zowel een laptop als een vaste computer zit ik altijd verveeld met het transporteren van files van de ene naar de andere machine meestal met behulp van memory sticks.

Bijkomend is het ook altijd een hel om de laatste versie en dan toch ook maar weer die vorige versies goed te kunnen bijhouden. Meestal maak ik dan gebruik van mappen met daarin datums. Na een tijdje heb ik dan al die mappen met al daar in dus al de versies, wat hopeloos veel ruimte in beslag neemt en zeer onoverzichtelijk is.

Nu ben ik een tijdje terug in aanraking gekomen met svn, gebruikt via de tortoise interface dit lijkt me een manier om van de verscheidende versies af te geraken.

Graag had ik op mijn laptop zo’n svn bijgehouden hiermee, hoe dit moet weet ik ongeveer via tortoise. Maar bijkomend had ik op één of andere manier hier een reserve copy gemaakt op mijn vaste computer.

Hiervoor moet ik iets vinden om mijn vaste computer via internet over te nemen, vroeger gebruikte ik al teamvieuwer nu denk ik meer aan een RDP oplossing zodanig dat zowel ik als nog iemand anders gelijktijdig op die vaste computer kunnen werken. Wat raden jullie me hiervoor aan?

De reserve copy van het repository maken op die vaste computer zal waarschijnelijk heel erg traag zijn moest ik telkens een volledige copy maken een tweede manier van inchecken zou hier mss interessant zijn? Bestaat dit?

Iemand enige raad met wat het best te beginnen?

Groeten.

Berichten: 7.068

Re: Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Ik denk dat SVN niet de oplossing voor je is. Het idee van SVN is dat je 1 plek hebt waar het repository staat en dit lijk je juist niet te willen. Volgens mij zoek je meer een distributed revision control (bijvoorbeeld Mercurial).

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Bert F schreef:De reserve copy van het repository maken op die vaste computer zal waarschijnelijk heel erg traag zijn moest ik telkens een volledige copy maken een tweede manier van inchecken zou hier mss interessant zijn? Bestaat dit?

Iemand enige raad met wat het best te beginnen?
Misschien is dropbox dan wel iets? Je bestanden worden dan remote op een webserver opgeslagen en automatisch gesynchroniseerd met alle PC's. Ik haat het systeem, maar misschien is het wel iets voor jou? (enkel qua idee met mijn beperkte datalimiet, de software zelf is dik in orde)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 2.589

Re: Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Dropbox ken ik maar idd daar heb je de beperkte limiet.

Het andere lijkt wel ingewikkeld, ik heb schrik dat ik op een dag mijn repository corrupt krijg( ken men eigen) en dan zit ik daar.

Eigenlijk zou ik graag een back-up op een desktop kunnen maken vanaf mijn laptop waarop ik dan die svn gebruik, dat denk ik dat voor al zou volstaan alleen het backupen van die svn moet op een slimme manier gebeuren maw niet dat ik telkens een halfuur moet uploaden.

Bijkomend zou ik graag op die xp computer kunnen inloggen zonder dat ik hiermee de gebruiker die hier eventueel achter zit mee stoor, dus eigenlijk 2 inlog sessies.

mss is een back-up methode via telnet al handig? Welke telnet server zou ik dan op die xp zetten?

Groeten.

Berichten: 7.068

Re: Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Het andere lijkt wel ingewikkeld, ik heb schrik dat ik op een dag mijn repository corrupt krijg( ken men eigen) en dan zit ik daar.
Bij mercurial heeft elke computer een eigen repository. Als jij ervoor zorgt dat je ze eens in de zoveel tijd synchroniseert lijkt me de kans dat beide corrupt zijn vrij klein.
Eigenlijk zou ik graag een back-up op een desktop kunnen maken vanaf mijn laptop waarop ik dan die svn gebruik, dat denk ik dat voor al zou volstaan alleen het backupen van die svn moet op een slimme manier gebeuren maw niet dat ik telkens een halfuur moet uploaden.
En dat laatste lijkt me niet mogelijk. Volgens mij is het met SVN lastig om slechts een deel te kopieren.

Berichten: 2.589

Re: Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Bedankt de tortoise mercurial werkt vrij intuïtief.

Groeten.

Berichten: 2.589

Re: Zowel lokaal als remote inchecken op svn.

Puur voor de hoeveelheid online opslag (30g) http://www.glidedigital.com/

Reageer