Bootsec.exe

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 473

Bootsec.exe

Ik heb via "Genie Disaster Recovery" software mijn volledige OS (Win XP) "gekopiëerd" naar een nieuwe schijf, maar die start niet op ;) . Alle file's en folders staan wel degelijk op beide drives (werkend C: en kopie op G: )

Ik heb nu vanuit een DOS cmd window "bootsec.exe /nt52 G:" uitgevoerd met de idee dat de G drive nu wel bootable zou zijn. Echter bij opstart PC met enkel G: drive (SATA connector van C drive uitgetrokken) start hij niet op ](*,)

In bios staat die G drive wel in lijst van bootable disks (niet als G natuurlijk :) )

Iemand een idee waarom die G dirve niet opstart?

Ik veronderstel wel dat die drive automatisch "C" zal benoemd worden bij opstart met enkel die drive in de PC, klopt dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Bootsec.exe

Ik veronderstel wel dat die drive automatisch "C" zal benoemd worden bij opstart met enkel die drive in de PC, klopt dit?
De naam van de drive doet er niet toe, een drive/partitie wordt pas in de OS zelf een naam gegeven. In windows is dat inderdaad meestal C: voor de schijf met de OS op. In linux is er een volledig ander systeem. Buiten het OS bestaan die dingen dus niet.
Ik heb via "Genie Disaster Recovery" software mijn volledige OS (Win XP) "gekopiëerd" naar een nieuwe schijf, maar die start niet op ](*,) . Alle file's en folders staan wel degelijk op beide drives (werkend C: en kopie op G: )
Zeker dat ALLE files en folders er in staan? Het zal sowieso al niet goed werken, omdat XP een nieuwe key voor windows gaat vragen. Daarnaast weet ik niet of die Genie Disaster Recovery ALLE files back-upt. Als dat een programma is dat draait BINNEN je OS, is dat onmogelijk om te doen in XP.

Wat zie je trouwens als foutboodschap? Waar loopt het mis bij het opstarten en wat gebeurt er? Waarom wil je het op die manier doen? ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 473

Re: Bootsec.exe

De Disaster Recovery heeft 3 folders gemaakt op de nieuwe schijf

a) Documents & Settings

b) Program Files

c) Windows

Documents & settings

Bestanden op C: 10090; bestanden op G: 12805 (meer op de copy dus)

Mappen op C: 1493, mappen op G: 1493

Size van C: 1826497157, size van G: 1731587851

Program files

Bestanden op C: 77645; bestanden op G: 77645 (gelijk dus)

Mappen op C: 7326, mappen op G: 7326

Size van C: 8305513421, size van G: 8305366869

Windows

Bestanden op C: 23916; bestanden op G: 23898 (meer op de origineel dus)

Mappen op C: 4256, mappen op G: 4258

Size van C: 6666389626, size van G: 6664794769

Voor zover de data die ik verkrijg met "Eigenschappen"

Ik heb nu de volgorde van de bewerkingen omgekeerd, dus eerst "bootsect.exe /nt52 G:" op een geformatteerde schijf en pas dan de Genie Disaster Recovery uitgevoerd.

Nu start de PC wel op, eerst zwart achtergrond met Win XP logo en drie blauwe balkjes lopende van links naar rechts, vervolgens een ligt blauw scherm met nogmaals Windows logo maar geen users.

Kort na opkomen van dat scherm geeft de PC één BEEP geluidje en stopt er dan mee.

Close but no cigar ](*,)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Bootsec.exe

mcs51mc schreef:Windows

Bestanden op C: 23916; bestanden op G: 23898 (meer op de origineel dus)

Mappen op C: 4256, mappen op G: 4258

Size van C: 6666389626, size van G: 6664794769
Klopt, je kunt niet aan alles in XP terwijl je binnen XP zit.
mcs51mc schreef:Nu start de PC wel op, eerst zwart achtergrond met Win XP logo en drie blauwe balkjes lopende van links naar rechts, vervolgens een ligt blauw scherm met nogmaals Windows logo maar geen users.

Kort na opkomen van dat scherm geeft de PC één BEEP geluidje en stopt er dan mee.
Herstel-cd insteken? (Recovery cd) Dat zou de truc wel moeten doen als hij al zo ver kan opstarten... ](*,)

Overigens: een back-up maken is dus niet hetzelfde als een image maken van je schijf. Voor hetgeen je hier wilde doen had je eigenlijk een image nodig, geen back-up. Een backup dient om specifieke bestanden te kunnen terugzetten en NIET het volledige OS.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 473

Re: Bootsec.exe

Bedankt voor je antwworden 317070 maar een "Recovery CD" heb ik niet.

Ik heb wel een upgrade CD van Win XP Pro maar die is enkel uitvoerbaar vanaf een werkende OS; die CD wil niet booten ](*,)

Ik heb al proberen op te starten met de nieuwe hard disk en de upgrade CD in een CD lezer maar het mocht niet baten.

Kan je mij de naam geven van een betrouwbare free "image" software?

Dit is namelijk een "one-time" happening.

Die "image" moet dat dan op een identieke HDD komen of niet?

Ik wil namelijk mijn OS "verhuizen" van een 300GB HDD naar een 80GB HDD met niets anders op.

Data komt dan op die vrij gekomen 300GB HDD.

PS: Ik heb dit probleem ook op het Genie-Soft forum geplaatst, benieuwd naar hun reactie.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Bootsec.exe

mcs51mc schreef:Die "image" moet dat dan op een identieke HDD komen of niet?

Ik wil namelijk mijn OS "verhuizen" van een 300GB HDD naar een 80GB HDD met niets anders op.

Data komt dan op die vrij gekomen 300GB HDD.
Nee, dat maakt niet uit. Mij is ooit
Bedankt voor je antwworden 317070 maar een "Recovery CD" heb ik niet.
Hoe legaal moet het allemaal zijn? Heb je een installatie-cd van je huidige XP?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 473

Re: Bootsec.exe

Hoe legaal moet het allemaal zijn? Heb je een installatie-cd van je huidige XP?
Héél legaal, echter heb ik lang geleden een upgrade gekocht voor Win XP Pro en geen full/ultimate versie (of hoe die dingen ik noemden).

Ik moet dus altijd vetrekken van een vorige versie, dan upgraden naar Win XP en als laatste alle updates downloaden via windows update.

Maar ik zal het maar hierbij laten en wanneer ik eens veel tijd heb herbeginnen met een Win 7.

Berichten: 34

Re: Bootsec.exe

mcs51mc schreef:Héél legaal, echter heb ik lang geleden een upgrade gekocht voor Win XP Pro en geen full/ultimate versie (of hoe die dingen ik noemden).

Ik moet dus altijd vetrekken van een vorige versie, dan upgraden naar Win XP en als laatste alle updates downloaden via windows update.

Maar ik zal het maar hierbij laten en wanneer ik eens veel tijd heb herbeginnen met een Win 7.
Heb je het al es geprobeerd een system image te maken met Norton Ghost?

Normaal kun je dit programma 30dagen uitproberen, maar ik weet niet of je alle functies van het programma ook kunt gebruiken.

Reageer