Springen naar inhoud

Onderwerp boekje

• Log in om te kunnen reageren

gentech

gentech

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 juli 2010 - 19:03

Hallo iedereen

Zoals iedereen weet is het vakantie! Sommigen denken zalig, maar voor mij is het soms een absolute hel. Het feit dat ik niks nieuws meemaakt is hier een grote oorzaak van. Dus ik moest met een oplossing komen. En die heb ik gevonden.. Ik ga een paper/boekje schrijven. Nu blijft alleen nog de vraag: waarover?
Misschien heeft er iemand een interessant onderwerp? Wat vinden jullie van sudoku mbv wiskunde of iets dergelijks?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 11 juli 2010 - 21:25

Hallo iedereen

Zoals iedereen weet is het vakantie! Sommigen denken zalig, maar voor mij is het soms een absolute hel. Het feit dat ik niks nieuws meemaakt is hier een grote oorzaak van. Dus ik moest met een oplossing komen. En die heb ik gevonden.. Ik ga een paper/boekje schrijven. Nu blijft alleen nog de vraag: waarover?
Misschien heeft er iemand een interessant onderwerp? Wat vinden jullie van sudoku mbv wiskunde of iets dergelijks?

In het topic over een sprong op de draaiende aarde (Zie hier) heb ik een formule afgeleid voor het berekenen van de afstand tussen het punt van afzetten en het punt van neerkomen. Nu is het de vraag of die formule ook klopt. De afleiding is dermate lang (hoewel niet bijster ingewikkeld) dat nog niemand de afleiding heeft nageplozen. Als je daar je tanden in wilt zetten, zou ik dat heel mooi vinden. De formule is ook globaal te controleren door de uitkomsten te vergelijken met die van een computeranimatie (zie hier) van een vergelijkbare situatie.

gentech

gentech

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2010 - 10:46

In het topic over een sprong op de draaiende aarde (Zie hier) heb ik een formule afgeleid voor het berekenen van de afstand tussen het punt van afzetten en het punt van neerkomen. Nu is het de vraag of die formule ook klopt. De afleiding is dermate lang (hoewel niet bijster ingewikkeld) dat nog niemand de afleiding heeft nageplozen. Als je daar je tanden in wilt zetten, zou ik dat heel mooi vinden. De formule is ook globaal te controleren door de uitkomsten te vergelijken met die van een computeranimatie (zie hier) van een vergelijkbare situatie.

Tuurlijk, ik wil wel eens kijken wat ik ervan kan maken. Misschien komen we dan samen tot een oplossing.

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 12 juli 2010 - 11:08

Tuurlijk, ik wil wel eens kijken wat ik ervan kan maken. Misschien komen we dan samen tot een oplossing.

Heel mooi! ](*,)

Het betreffende topic eindigt nu met een formule(schema), en suggesties voor verder onderzoek.

Maar wetenschap hoort te berusten op onafhankelijke controle van gepresenteerde resultaten en theorieŽn. Daarom is het nu zaak dat anderen mijn formule kritisch doorlichten. Veel succes daarmee!

gentech

gentech

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2010 - 16:48

Heel mooi! ;)

Het betreffende topic eindigt nu met een formule(schema), en suggesties voor verder onderzoek.

Maar wetenschap hoort te berusten op onafhankelijke controle van gepresenteerde resultaten en theorieŽn. Daarom is het nu zaak dat anderen mijn formule kritisch doorlichten. Veel succes daarmee!

Kan je mij dan de afleiding enzo bezorgen? Anders kan ik niet veel helpen hť ](*,)

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 12 juli 2010 - 17:50

Kan je mij dan de afleiding enzo bezorgen? Anders kan ik niet veel helpen hť ](*,)

De complete afleiding is in de opeenvolgende berichtjes van het topic terug te vinden. Mijn eigenlijke afleiding begint bij dit berichtje:

http://www.wetenscha...s...st&p=602662

In de daarop volgende berichtjes wordt de zaak verder uitgewerkt. Het uiteindelijk gevonden formule-schema staat hier:

http://www.wetenscha...s...st&p=611913

En de complete formule staat hier:

http://www.wetenscha...s...st&p=612057

Voor berekeningen werk je het beste met het formule-schema. Het handigste is het topic eerst een keer vluchtig door te lezen zodat je een indruk krijgt hoe een en ander in elkaar steekt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures