Black matter

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Black matter

kan donkere materie geen gewone materie zijn, maar dan op het absolute nulpunt.

dit in verband met het onzekerheidsprincipe van Heisenberg?

op het absolute nulpunt zou er geen beweging van atomen en electronen meer zijn,

wat zou betekenen dat de materie ophoud te bestaan, maar dat is in tegenspraak met Heisenberg.

wat nu als materie stilstaat maar niet meer waarneembaar, terwijl het wel zijn extentie behoud?

(black matter)black matter

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Black matter

Wat is het verschil tussen existentie en waarneembaarheid? (er vanuit gaande dat je met 'extentie' existentie bedoelde?)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 254

Re: Black matter

Op het absolute nulpunt is er nog steeds een nulpuntsenergie. Het is niet omdat iets zich op het absolute nulpunt bevindt, dat het ineens niet meer zou bestaan. Je zou dan zeggen dat elektronen die zich op het absolute nulpunt bevinden, ineens zouden verdwijnen. Maar dat kunnen ze niet wegens behoud van leptongetal. Hetzelfde geldt ook voor de protonen, maar dan wegens het behoud van baryongetal. (in het standaardmodel)

Een deel van de donkere materie kunnen ook geïnioniseerde waterstofwolken zijn.

Er is trouwens geen reden waarom de donkere materie (gezien als materie op het absolute nulpunt) niet elektromagnetisch zou interageren. (Donkere materie interageert niet EM) We zijn voornamelijk op zoek naar niet baryonische materie die alleen zwak en gravitationeel interageert. ( voornamelijk deeltjes die zich niet in het standaardmodel van de deeltjesfysica bevinden, vb. WIMPS )

Gebruikersavatar
Berichten: 7

Re: Black matter

Wat is het verschil tussen existentie en waarneembaarheid? (er vanuit gaande dat je met 'extentie' existentie bedoelde?)
Extensie kan toch ook?

Existensie zou dan volgens mij zijn dat het gewoon ophoudt te bestaan... (maar inderdaad, wegens het leptongetal kan dit niet... hoewel, wat weten wij?...)

Extensie daarentegen zou ik zien als de omvang, dus inderdaad buiten het waarneembare, daar ik er even van uitga dat iets zich evengoed zou kunnen uitstrekken in een andere dimentie...

Is maar een theorie, en misschien verwar ik nu zaken, door dingen te misvatten, maar ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.
It's all about the particles!



--> Precessie: verschijnsel dat zich voordoet wanneer de wereld rond te veel mensen draait <--

Reageer