Springen naar inhoud

Hoofdpijn

• Log in om te kunnen reageren

ZVOO

ZVOO

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2005 - 21:21

Ik heb een vraag...

Ik heb elke dag behoorlijk last van hoofdpijn. Ik heb een zwaar drukkend gevoel in mijn hoofd en af en toe krijg ik heftige steken waarbij de pijn (soms) niet uit te houden is. Deze steken zetten plotseling op en verdwijnen na verloop van tijd vanzelf. Ik ben bij mijn huisarts geweest maar hij geeft aan dat het te maken heeft met stress. Dit kan heel goed maar is er een manier waardoor ik de hoofdpijn kan minderen? Ik ben geen voorstander van medicatie en wil het graag op een andere manier oplossen. Hebben jullie misschien een idee?

Groet, ZVOO

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2005 - 21:41

In de zetel liggen en naar u lievelingsfilms kijken samen met u lievelingskoekjes zal de stress wel een beetje verlagen, maarja, ik ben geen kenner en zoiets had je zelf wel al bedacht.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

pebbles

pebbles

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2005 - 21:44

veel water drinken
Madame La Prťsidente! S.Astrogirl

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 augustus 2005 - 21:49

Aangezien de oorzaak kennelijk stress is lijkt het me verstandig de oorzaak weg te nemen. Dan heb je ook geen medicatie nodig.
β-Damascenon en maneschijn

Mario

Mario

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2005 - 22:48

Een goed glas alcohol drinken...klinkt raar maar het helpt...

Wel maar 1 glas hť

Sylvester

Sylvester

• >100 berichten
  • 151 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2005 - 11:25

Ik heb elke dag behoorlijk last van hoofdpijn.

Hoe zit het met je matras en kussen, ZVOO? Dat kan ook hoofdpijnklachten (vanuit de nek) veroorzaken.
Het genie woont slechts ťťn verdieping hoger dan de waanzin (Schopenhauer).

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2005 - 12:48

Gespannen nekspieren (evt door sress) kunnen de hoofdhuid opspannen en hoofdpijn veroorzaken.
Rekoefeningen voor de nek zijn dus een oplossing voor de pijn maar de stress verminderen is de hoofdzaak IMO.
huh?

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 augustus 2005 - 16:50

Ja, alcohol werkt, want dat is namelijk een behoorlijk sterke spierontspanner. In feite ook medicatie dus.
Misschien een massage? Dat brengt in elk geval tijdelijk verlichting. Of een warm bad. Probeer ook vooral zo ontspannen mogelijk te gaan slapen. Met een leuk boek en wat warme melk met honing bijvoorbeeld.

Als je niet denkt snel de oorzaak van de stress te kunnen oplossen, zou ik aan je huisarts toch eens vragen om een recept voor spierontspanners. Dan heb je in elk geval iets om op terug te vallen als je het echt niet meer volhoudt.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8247 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 augustus 2005 - 18:45

warme melk met honing bijvoorbeeld.

Het is toch niet verstandig om net voordat je gaat slapen nog wat te eten/drinken? Terwijl je lichaam uit zou moeten rusten gaat het hard aan het werk om dat wat je net hebt gehad te verteren. Het kan natuurlijk zijn dat het bij melk met honing meevalt. Ik kan wel zeggen dat het lekker is en zeker kan helpen bij hoofdpijn.
"Meep meep meep." Beaker

Merel12

Merel12

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2005 - 19:29

warme melk met honing bijvoorbeeld.

Het is toch niet verstandig om net voordat je gaat slapen nog wat te eten/drinken? Terwijl je lichaam uit zou moeten rusten gaat het hard aan het werk om dat wat je net hebt gehad te verteren. Het kan natuurlijk zijn dat het bij melk met honing meevalt. Ik kan wel zeggen dat het lekker is en zeker kan helpen bij hoofdpijn.

Nou, ik kan je vertellen, dat wanneer ik me niet lekker voel altijd warme melk met honing inneem en echt het helpt.
Je moet natuurlijk geen vijfgangen menu verorberen voordat je naar bed gaat, maar een klein hapje of slokje kan echt geen kwaad hoor :wink:
Hier nog een tip van mij voor jullie :shock:
Altijd wanneer ik verkouden ben en een verstopte neus heb, snij ik een ui in tweeŽn en die leg ik dan op mijn nachtkastje.
Gegarandeerd dat je een rustige slaap hebt zonder benauwdheid.

• Gast

Geplaatst op 31 augustus 2005 - 08:57

Hoofdpijn kent natuurlijk meerdere oorzaken. Belangrijk is (voor de arts) om te weten waar de hoofdpijnn gelokaliseerd is, bv achter op het hoofd of voor op het hoofd enz.
Verder is belangrijk of de hoofdpijn gepaard gaat met andere symptomen zoals misselijkheid en braken, fotofobie, dubbelzien, tranende ogen enz.

Hoofdpijn kan zeker veroorzaakt worden door stress en komt dan vaak vanuit de nek; de zogenaamde cervicogene hoofdpijn. Dergelijke hoofdpijn kan ook veroorzaakt worden door verkeerd slapen. Vooral mensen die op hun buik slapen hebben eerder last van cercicogene hoofdpijn doordat het hoofd in deze houding sterk gedraaid ligt en daardoor spierspanning veroorzaakt. Advies is dan om minstens 1 maand op de rug te slapen om te zien of daar de hoofdpijn door verminderd.

Het gebruik van pijnstillers zou ik zoveel mogelijk afraden. Deze kunnen juist ook hoofdpijn veroorzaken; de zogenaamde analgeetica-geinduceerde hoofdpijn.

Beterschap!

ZVOO

ZVOO

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2005 - 09:19

De hoofdpijn zit niet op ťťn bepaalde plek. Het is mijn hele hoofd dat zwaar en drukkend aanvoelt. Ik heb last van mijn nek ik ben behoorlijk gespannen. Ik heb geen last van misselijkheid maar ik ben af en toe draaierig waardoor ik moet zitten. Ik zie op die momenten alles waziger en heb ik het gevoel dat ik flauw ga vallen...

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 augustus 2005 - 10:47

Dat laatste klinkt als bloedarmoede, of een te hoge of lage bloeddruk. Kan ook best een gevolg zijn van stress en slecht slapen. Let er op dat je voldoende ijzer binnenkrijgt (appelstroop en abrikozen zijn goede bronnen van ijzer).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Angel

Angel

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2005 - 21:23

Op je bed gaan liggen in het donker helpt ook tegen hoofdpijn. En misschien kan het helpen om wat meer druivensuiker te eten en zoals iemand anders al zei wat meer water te drinken.
Verder raad ik je aan om wat meer rust te nemen, en genoeg te slapen; dwz op tijd naar bed als je vroeg op moet en miscchien op een rustig moment van de dag even uitrusten, of gewoon een rustpauze nemen.

Kusz Angel

• Gast

Geplaatst op 02 september 2005 - 16:17

Zolas ik in mijn eerste berichtje al schreef is er bij jouw des te meer reden om te denken aan cervicogene hoofdpijn.
Als je zo gespannen bent kan eventueel een tablet diazepam ook helpen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures