Springen naar inhoud

Geneeskunde studeren

• Log in om te kunnen reageren

MorsAit

MorsAit

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juli 2010 - 12:48

Hallo iedereen, ik heb wat research gedaan en ik ben uiteindelijk hierop gekomen dus ik dacht ik zal het is proberen ](*,)
Ik ben net afgestudeerd van middelbare school, ik heb humane-wetenschappen gestudeerd en ik zou nu het liefst geneeskunde gaan verder studeren in het Universiteit van Antwerpen (jaja ik ben Belg en woon in Antwerpen:D)
Kan iemand mij hiermee uithelpen? Want ik heb echt geen idee hoe het eruit ziet of wat ik allemaal nodig heb. Is er een bepaalde voorkennis van iets nodig? Ga ik doorheen mijn studies constant fysica, wiskunde, chemie krijgen? Anything would really help me out:)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Tommeke14

Tommeke14

• >250 berichten
  • 771 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juli 2010 - 18:11

Ik de zelf geen geneeskunde, maar het is beetje overal hetzelfde

Om te beginnen: je weet dat er voor geneeskunde een toelatingsexamen is in belgië?
Eerst moet je daarvoor slagen, voor je eraan kan beginnen

Ik denk dat als je daarvoor slaagt, je wel de nodige voorkennis hebt eigenlijk

Hoe ik het vaak hoor is dat de opleiding veel chemie bevat, en wat basisfysica en wiskunde en natuurlijk biologie-vakken

Het beste kijk je gewoon eens op hun website: http://www.ua.ac.be/...TUDKIEZ&n=65883

MorsAit

MorsAit

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2010 - 10:50

Ja ik weet inderdaad dat er een toelatingsexamen is, maar het probleem is dat humane-wetenschappen 'amper' wiskunde, biologie, fysica en chemie zien doorheen hun middelbare carrière. Dus ik vroeg me af of ik nog verder bijlessen zal moeten nemen als ik erdoor ben?

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker