Springen naar inhoud

Interessant onderwerp voor arbeidssociologie master thesis

• Log in om te kunnen reageren

micasa001

micasa001

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juli 2010 - 22:54

Omdat de keuzes oneindig lijken te zijn vroeg ik me af of iemand nog interessante onderwerpen kan bedenken om verder uit te werken in een master thesis.

Uiteraard enigszins aangevuld met toelichting waarom dit een interessant onderwerp zou zijn.

Ben benieuwd naar de reacties.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dido

Dido

• >1k berichten
  • 1814 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 juli 2010 - 00:59

Micassa, wat ik interessant vind, hoef jij natuurlijk niet interessant te vinden. Vandaar dat het misschien iets makkelijker is als jij al een (breed) onderwerp geeft dat jij interessant vindt...

Anderzijds wil ik toch al de spits afbijten. ](*,)
Ik maakte onlangs een werkje voor statistiek waarin ik de differential susceptibility hypothese (of ev. de Biological sensitivity to context) wou toetsen. Deze hypothese is een alternatief voor het stress-diathese-model. Aangezien het een redelijk recente hypothese is, is het een nog redelijk onontgonnen terrein en vond ik het de moeite waard om me er in te verdiepen. Zie bv.: http://www.psycholog...20childcare.pdf

Dido

-edit- Ik zie net in de titel van jouw berichtje dat het gaat om een thesis voor sociologie. Mijn interessedomein was er natuurlijk ťťn voor psychologie. Ik vrees dus dat je niet zoveel bent met m'n voorstel... ;)

Veranderd door Dido, 22 juli 2010 - 01:05

Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

micasa001

micasa001

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juli 2010 - 09:18

Haha, ach toch bedankt voor het meedenken. Hopelijk dat iemand anders aanvullende ideeen op het gebied van sociologie heeft ](*,)

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 22 juli 2010 - 15:26

Omdat de keuzes oneindig lijken te zijn vroeg ik me af of iemand nog interessante onderwerpen kan bedenken om verder uit te werken in een master thesis.

Uiteraard enigszins aangevuld met toelichting waarom dit een interessant onderwerp zou zijn.

Ben benieuwd naar de reacties.

De invloed van de recente liberalisering van nutsbedrijven op de arbeidsverhoudingen en -omstandigheden van de aldaar werkzame arbeiders. Hoewel zeer velen daarmee te maken hebben, is dit onderwerp nauwelijks onderzocht. Onderzoeken worden vaak aangevraagd door kapitaalkrachtige organisaties die daar kennelijk geen belangstelling voor hebben.

Omdat ik zelf in een voormalig nutsbedrijf (TNT) werkzaam ben, ben ik zeer geÔnteresseerd in de resultaten.

Hocus

Hocus

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 september 2010 - 15:40

Als ik een onderwerp zou uitkiezen, dan deze:

Het effect van een opgelegd quotum in het personeelsbeleid op de efficientie en geleverde kwaliteit en output van een beursgenoteerde organisatie. En wat te denken van het intrinsiek dubieuze van quota in bedrijven waar het om competenties moet gaan. Werkt het, waarom wel/niet?

In Noorwegen dient 40% van de raad van bestuur van dergelijke organisaties vrouw te zijn. Hoe zit het met de meritocratische beginselen van de maatschappij? Is positieve discriminatie naar vrouwen toe niet gewoon discriminatie naar de man toe? Hebben vrouwen eigenlijk wel naar ratio van het quotum dezelfde ambities? Hoe verandert een organisatie erdoor? et cetera.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures