Gescheurde gewrichtsbanden enkel

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Gescheurde gewrichtsbanden enkel

Hallo,

Begin april heb ik de buitenste gewrichtsbanden van mijn enkel gescheurd.

Mijn voet heeft 4 weken in de plaaster gezeten en daarna heb ik nog een tijd met een steunverbandgelopen.

Ik beïndig deze week mijn 2e sessie bij de kinesist (18 beurten), maar het gaat nog steeds niet goed met mijn voet.

Mijn achillepees en kuitspier zijn ontstoken geweest, daarna ging het beter, maar nu is mijn achillepees weer ontstoken, ondanks ik geen grote inspanningen doe.

Ik draag momenteel mijn steunverband niet meer daar de kinesist had gezegd dat ik anders mijn spieren niet voldoende terug kan opbouwen.

Nu, ik weet dat je erg lang last kan hebben van je enkel, maar doordat het niet vooruit gaat wordt ik een beetje ongeduldig, ik ga namelijk half augustus 14 dagen naar Schotland...

Maandag heb ik ook een afspraak bij een osteophaat, hopende dat hij me meer kan helpen.

Hebben jullie misschien tips wat ik nog kan doen om mijn voet vlot te laten herstellen? (het is voornmelijk de binnenkant van mijn enkel dat pijn doet en als ik even heb stil gezeten zit mijn gewricht ook weer eventjes 'vast).

Zou het nuttig kunnen zijn om een scan te laten maken ofzo?

Of draag ik beter weer mijn steunverband?

Is het misschien beter om mijn reis naar Schotland te annuleren om mijn voet te sparen.... ](*,)



Alvast bedankt,

Groetjes!

Eef*

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Gescheurde gewrichtsbanden enkel

Deze vraag gaat in tegen de bijsluiter van het geneeskunde forum. Het gaat hier om persoonlijk medisch advies, wetenschapsforum kan en wil niet het risico lopen op foutief advies. Derhalve is het topic dan ook gesloten.
"Meep meep meep." Beaker

Gesloten