Springen naar inhoud

Windows-toets op linux-systeem

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 juli 2010 - 11:45

Ik vroeg me af of er de mogelijkheid bestond om een nieuwe functie toe te wijzen aan de Windows-toets onder Ubuntu? Bijvoorbeeld voor de GnomeOrb van GnoMenu te kiezen?

Is er iemand die dit toevallig weet?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Vladimir Lenin

Vladimir Lenin

• >250 berichten
  • 829 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2010 - 21:47

Onder voorkeuren/preferences, staat iets als sneltoetsen/keyboard shortcuts. Daar staan allerhande standaard Ubuntu acties zoals geluid verhogen/verlagen, naar andere workspace. Door eenvoudig een andere sneltoets te kiezen kun je de Mod-toets zoals deze wordt genoemd nuttig maken. Zo gebruik ik deze om van workspaces te wisselen en mijn muziekspeler te bedienen. Mod wordt gezien als een context-key. Hij geeft dus een andere betekenis aan de toetsen zoals ook shift, control en alt.

Overigens bestaan er stickers om de windows-key te overplakken en er een Ubuntu-key van te maken/ ze zijn zelfs gratis te krijgen: http://www.system76....p?articles_id=9

Veranderd door Vladimir Lenin, 27 juli 2010 - 21:50

"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."
--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 juli 2010 - 15:09

Dank je!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures