Welke studie leer je veel medische dingen (geen geneeskunde)?

Reageer

Welke studie leer je veel medische dingen (geen geneeskunde)?

Ik ga voor een andere studie kiezen, en hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik ben zeer geïnteresseerd in het medische gebeuren, en eigenlijk zou ik het liefste zoveel willen weten als je bij geneeskunde leert (en meer). Echter, door eigen lichamelijke tegenslagen is door mijn artsen al verteld; co-schappen lopen en het onregelmatige artsenzijn zit er gewoon niet in bij mij.

Ik zou graag willen weten, wat zijn de meest "medische" universitaire studies in Noord- of Zuid-Holland?

Het meest interessant vind ik diagnostiek, immuunsysteem en het klinisch chemische werk.

Ik heb zelf al een flinke lijst gemaakt met studies die ervoor in aanmerking komen, maar de keuze is gewoonweg te moeilijk. Hopelijk zijn er hier mensen die er meer vanaf weten.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Welke studie leer je veel medische dingen (geen geneeskunde)?

biomedische wetenschappen zouden dan een logische keuze zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Welke studie leer je veel medische dingen (geen geneeskunde)?

Misschien is epidemiologie wat voor je. Vooral medische epi. Dan gebruik je medische data vergaart door doktoren en zusters.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Epidemiologie

Je kunt vaak op een ziekenhuis aan de slag en in tegenstelling tot artsen is dit wel een 9 tot 5 baan

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Welke studie leer je veel medische dingen (geen geneeskunde)?

Epidemiologie is inderdaad een goede mogelijke keuze, dit is voor zover ik weet geen op zichzelf staande opleiding maar een master van biomedische wetenschappen (klik).
"Meep meep meep." Beaker

Reageer