Balkberekening voor veranda

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Balkberekening voor veranda

Hallo,

Kan iemand voor mij berekenen wat voor stalen balken (2X) ik moet gebruiken.Ik wil nl. in de achtertuin een veranda aan het huis maken. De overspanning van de stalen balken is 6m.Ik wil de balken op de fundering laten rusten. Op ongeveer 2,5 meter van de kant wil ik op de balk een kolom plaatsen,op deze 2 kolommen (3meter hoog)komt dan een H balk waar dan de balken voor het dak, om de 60cm tussen komen te liggen. Het wordt een eenvoudig plat dak.

Alvast bedankt,

Groet,

Jim

Berichten: 2

Re: Balkberekening voor veranda

Dit is een aanvulling op mijn vraag.

De balk komt op de fundering van de achtergevel en de fundering van de schuur.

Groet,

Jim

Re: Balkberekening voor veranda

Ik zie dat er nog weinig reakties zijn. Misschien helpt het als je een tekeningetje toevoegt. Ik begrijp dat de schuur met diens fundering op 6 m van de achtergevel staat, en dat je tussen de twee twee balken van 6 meter wil leggen. Vervolgens komt op 2,5 m van de achtergevel een constructie voor een plat dak van 6x2,5 m vanaf die achtergevel.

Wat je in elk geval moet aangeven is hoe zwaar het dak wordt, of er sneeuw op komt te liggen en/of van welk materiaal dak en kolommen gemaakt worden.

Berichten: 15

Re: Balkberekening voor veranda

Om een berekening te maken hebben we inderdaad wel meer gegevens nodig. Een tekening is inderdaad een stap in de goede richting.

De bestaande funderingen, woning en garage, moeten getoetst worden op de nieuwe krachten.

Het is ook niet de bedoeling van dit forum om iedereen die een stuk aan zijn huis wil bouwen voorzien wordt van de nodige constructieberekeningen lijkt mij?

Berichten: 4.502

Re: Balkberekening voor veranda

@ PeterB:

Je bent al snel bezig om iemand op zijn plek te zetten,piano an menneke!

Poog eens een statica-voorstel te doen in het algemeen,dat slaat op een te maken berekening,lijkt me instructiever.

Reageer