Berggeiten met hoogtevrees

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.089

Berggeiten met hoogtevrees

Ik hoorde laatst dat 1 op de 300.000 berggeiten last heeft van hoogtevrees. Nu probeerde ik dit feit op internet op te zoeken met een betrouwbare bron erbij, maar ik kan niets vinden. Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze dit te weten zijn gekomen. Heeft iemand hier eerder iets van gehoord en kan die mij daarbij helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Berggeiten met hoogtevrees

Ik heb hier nog nooit van gehoord en kan me er eigenlijk ook weinig bij voorstellen. Een berggeit met hoogtevrees zou een dusdanig selectie nadeel hebben dat deze niet lang zullen overleven.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Berggeiten met hoogtevrees

Gewoon aanvulling op Wouter:

Deze zin vind ik 2 x via Google, maar zonder enige verdere uitleg:
One in 311 000 mountain goats is acrophobic
http://ktelontour.blogspot.com/2010/04/sta-testicles.html

http://www.gullible.info/archive.php?id=757

Verder vindt je waar de combinatie Acrophobia of Acrophobic gebruikt wordt met mountain goats uitsluitend informatie die duidelijk maakt dat zij immuun zijn voor hoogtevrees (zonder enige vermelding van zo'n mogelijke afwijking).

Op zo'n hoop zal wel eens een afwijking zitten, maar wie gaat dat nu tellen om aan een significant statistisch cijfer te geraken?
Eric

Re: Berggeiten met hoogtevrees

Ik heb hier nog nooit van gehoord en kan me er eigenlijk ook weinig bij voorstellen. Een berggeit met hoogtevrees zou een dusdanig selectie nadeel hebben dat deze niet lang zullen overleven.
Dat wil niet zeggen dat zij niet kunnen bestaan.

Het geheel berust ws. op een statistisch grapje zoals 'de gemiddelde man bestaat niet'. Kijk even naar de url die E.Desart opgeeft (sta-testicles) en dan weet je dat deze niet op een wetenschappelijk forum hoort. Slotje?

Reageer