Weergave met vertakkingen onduidelijk

Moderator: Miels

Reageer

Weergave met vertakkingen onduidelijk

Tot ongeveer een maand geleden werd een topic in chronologische volgorde weergegeven. Je kon het verloop van de discussie volgen, en als je terug wilde grijpen kon je op vorige drukken.

In de nieuwe weergave zie je de eerste zin van de reactie, die vaak luidt '... zei:', en dat is als het goed is al duidelijk uit het vertakkingen schema. Kortom, je moet elke reactie aanklikken om te zien wat er wordt gezegd.


Op zich geen ramp, maar ik krijg de indruk dat de topics nu veel langer worden, en ik denk dat dat komt omdat niet alle reacties meer worden gelezen voor men een nieuwe schrijft. Er zijn een aantal topics waar ik een paar keer op heb gereageerd, en die zoveel reacties bevatten dat ik het niet meer kan volgen.


Komt nog bij, dat als je een eerdere reactie quote, je een takje maakt bij die reactie. Hij komt niet onderin de lijst te staan en wordt dus over het hoofd gezien.


Kort en goed: ik vraag me af waarom is gekozen voor de nieuwe opzet. Is er iemand die mijn moeilijkheden ook ervaart? Is er een manier om in mijn browser de oude opzet weer te geven (zal wel niet). Anders roep ik op om geen quotes meer te plaatsen maar gewoon chronologisch op het topicbegin te reageren. Ik kan er echt geen wijs uit soms.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Misschien heb je per ongeluk deze weergave geselecteerd; kies in een topic voor "opties" (bovenaan in de topic) en dan bij "Lay-out Opties" voor "Standaard".
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Sorry haal dit topic maar weg. Ik verkeerde in de veronderstelling dat jullie iets veranderd hadden. Bedankt in elk geval.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Je bent niet de eerste met dit 'probleem', het is dus gewoon een ander type weergave.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Vreemd, ik had zonet hetzelfde probleem, en ik ben zeker dat ik niet aan die opties gekomen ben ](*,)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Klopt. We vermoeden inmiddels dat het te maken heeft met links die via de Google-zoekfunctie gevonden zijn, en waarvan de link het stukje "&mode=threaded" bevat. Je weergave verandert dan, en vanaf dat moment ook voor andere topics. Het is niet helemaal netjes van de software, maar we zijn er nog niet achter hoe we dit kunnen voorkomen met behoud van de mogelijkheid om terug te keren naar een gewone weergave als je eenmaal zo'n link hebt gevolgd.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Ik kwam zojuist het probleem opnieuw tegen via het zoeken met google:


met deze link:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...aded&start=
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Klopt, soms linkt google naar een pagina op wsf waarbij ergens in het adres "mode=threaded" staat, ondanks dat we ergens hebben ingesteld dat Google die pagina's niet zou moeten indexeren. Het verwijderen van die passage helpt trouwens ook al.

Overigens heeft het (helaas) niet veel zin om te melden bij welke pagina's Google dat doet, voor zover wij weten kunnen we er niets aan doen (naast de maatregelen die we al hebben genomen maar die kennelijk niet echt goed werken).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Miels schreef:Klopt, soms linkt google naar een pagina op wsf waarbij ergens in het adres "mode=threaded" staat, ondanks dat we ergens hebben ingesteld dat Google die pagina's niet zou moeten indexeren. Het verwijderen van die passage helpt trouwens ook al.

Overigens heeft het (helaas) niet veel zin om te melden bij welke pagina's Google dat doet, voor zover wij weten kunnen we er niets aan doen (naast de maatregelen die we al hebben genomen maar die kennelijk niet echt goed werken).
Ah, ik was niet helemaal duidelijk, ik kwam het niet enkel tegen met de interne zoekfunctie, maar ook met de gewone google. Maar ik zie nu dat de interne zoekfunctie ook via google gaat. ;)


Het is in ieder geval dubbel vervelend voor gebruikers die toevallig voorbij het wetenschapsforum surfen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Overigens heb ik net elders op het forum een topic hierover gestart (in het forum "programmeren"). Misschien/hopelijk weet iemand toch een oplossing!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Weergave met vertakkingen onduidelijk

Als het goed is zou dit probleem nu verholpen moeten zijn. Feitelijk heb ik zojuist die gehele functie eruit gehaald, waarbij oude 'foute' links automatisch een gewoon resultaat tot gevolg hebben.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer