Springen naar inhoud

Bandbreedte van een klep

• Log in om te kunnen reageren

Cerium

Cerium

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 augustus 2010 - 10:00

Hallo,

Ik vroeg mij af wat er bedoeld wordt met de bandbreedte van een klep. Meer bepaald een hydraulische proportionele klep. Via google kom ik steeds terecht op sites die het hebben over telecommunicatie etc. Maar daar wordt aan het begrip bandbreedte een andere betekenis gegeven zo lijkt me. Kan iemand het begrip voor kleppen toelichten?

Bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mcs51mc

mcs51mc

• >250 berichten
  • 470 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 augustus 2010 - 11:15

Je spreekt van een proportionele klep, dus je stuurt ze dus aan met -10V tot +10V of +4 tot +20mA of eender welk analoge combinatie daartussen, right?
Mist de eenheid van bandbreedte "Hz" is, is volgens mij de bandbreedte de frekwentie waarboven de klep niet meer reageert.
Alle variaties met een frekwentie hoger dan wat opgegeven is in de datasheet zal geen invloed hebben op de klep.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 05 augustus 2010 - 11:20

Ik vroeg mij af wat er bedoeld wordt met de bandbreedte van een klep. Meer bepaald een hydraulische proportionele klep.

Ik vermoed, dat dit het frequentiegebied is waarmee een klep herhaaldelijk kan openen en sluiten.
Een klep kan misschien wel 4x per seconde open en dicht maar niet 10x. Dat komt door zijn traagheid (massa).

Cerium

Cerium

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 augustus 2010 - 11:23

Ah ok, dan is het me duidelijk. Het zou eigenlijk duidelijker zijn als ze in plaats van bandbreedte zouden spreken over een cut-off frequentie of iets dergelijks. De minimale aanstuurfrequentie is m.i. toch altijd nul hertz. Bedankt voor jullie antwoorden!

mcs51mc

mcs51mc

• >250 berichten
  • 470 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 augustus 2010 - 12:04

De minimale aanstuurfrequentie is m.i. toch altijd nul hertz. Bedankt voor jullie antwoorden!

Het gaat hier wel om de maximale frekwentie waarbij de klep nog doet wat ze hoort te doen.
Als je iets van electronica kent, je kan het vergelijken met de (-3dB) bandwidth opgegeven bij vb. opamp IC's.

edit: Wil je ons vertellen over welke klep het juist gaat, merk & type?

Veranderd door mcs51mc, 06 augustus 2010 - 12:05

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures