Beleggen in aandelen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 49

Beleggen in aandelen

Hey

Ik had een vraag ik werk namelijk al 3 jaar in de zomervakantie als een studentenjob

en nu heb ik wel een redelijke grote som geld op mijn bankrekening staan.

Ik ben van plan een deel van dat bedrag te beleggen in aandelen.

Maar ik weet niet hoe en waar ik aandelen kan kopen.

Heeft iemand een enig idee ervan?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Beleggen in aandelen

Heeft iemand een enig idee ervan?
1) Vooreerst, DOE EERST EEN SIMULATIE OF JE ECHT WEL SLAAGT OM GELD TE VERDIENEN MET AANDELEN!!! Dit kan bij beursduivel.be, detijd.be, boursorama.fr, vse.marketwatch.com, enz.

2) Dan zorg je dat je over minstens 10000€ beschikt waarvan je het niet erg vindt om het te verliezen. Bij minder is de kans om nog winst te maken belachelijk klein. Een vriend van mij die monetaire economie studeert slaagt er in net zijn transactiekosten terug te winnen bij een inleg van 5000€.

3) DAN kun je je aanmelden bij een (internet)bank. Meestal kun je ook aandelen verhandelen bij de bank waarbij je zit. Binckbank is 'naar het schijnt' op dit moment de goedkoopste qua transactiekosten in Belgie, toch voor de kleine gebruiker.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Beleggen in aandelen

Ik weet niet wat voor vakantiejob(s) je gedaan hebt natuurlijk, maar kun je met zo'n bedrag dan niet beter in een kasbon steken o.i.d.?

Gebruikersavatar
Berichten: 127

Re: Beleggen in aandelen

Is een obligatie van een paar duizend euro in deze situatie geen idee?
''God created everything by number, weight and measure'' - Sir Isaac Newton, 1698

Reageer