Springen naar inhoud

Droomonderzoek in nl?

• Log in om te kunnen reageren

TrevAnon

TrevAnon

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 augustus 2010 - 19:07

Al ruim 20 jaar schrijf ik mijn dromen op. Ik vraag me af of er iemand in Nederland geinteresseerd zou zijn om deze dromenserie onderwerp van onderzoek te maken.

De serie beslaat ongeveer 2250 fragmenten in de periode eind 1987 tot heden. Alles is handgeschreven (dus niet computerleesbaar), ik heb wel scans gemaakt.

Dromen opschrijven is voor mij een hobby/dagboek - ik probeer adhv de inhoud ook te overdenken waar ik in mijn leven mee bezig ben en wat ik "dus" zou moeten doen. Mijn commentaar per droom staat er ook bij.

Kwantitatief onderzoek a la Calvin/Hall ( zie bijvoorbeeld http://psych.ucsc.edu/dreams/ ) lijkt me interessant, maar ik heb ook belangstelling om mee te werken aan andere typen onderzoek, die meer kwalitatief gericht zijn. (Al heb ik geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. ;) )

Ik weet dat er in Utrecht het een en ander aan onderzoek plaatsvindt, maar voor zover ik dat kan beoordelen is dat meer therapeutisch gericht ("onschadelijk" maken van nachtmerries e.d.). Probleem is ook wel een beetje dat ik daar niemand ken.

Reacties svp per e-mail of eventueel persoonlijk bericht. Het zal duidelijk zijn dat de dromenserie intieme gegevens bevat, dus svp alleen serieuze reacties.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 augustus 2010 - 21:42

Reacties svp per e-mail of eventueel persoonlijk bericht. Het zal duidelijk zijn dat de dromenserie intieme gegevens bevat, dus svp alleen serieuze reacties.

Reacties over onderzoek dat plaatsvindt in Nederland kunnen prima gewoon in het topic geplaatst worden, het is een onderwerp dat wellicht wel meer mensen interesseert. Als iemand met TrevAnon zijn dromen wil bespreken, is persoonlijke communicatie uiteraard aangewezen, maar het doel van dit forum is toch om een interessante discussieplek te bieden voor alle ge´nteresseerden..

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures