Wereldeenheid

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 20

Wereldeenheid

ik vind van wel dan is ook het eind van oorlogen

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wereldeenheid

:shock: hoe oud zijt gij eigelijk???

landen zorgen niet voor oorlogen, mensen wel, daardoor zullen oorlogen, ruzies en burgeroorlogen ALTIJD blijven bestaan :wink:

want het is eigen aan de mens (en dier)

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Wereldeenheid

Ik denk ook dat dat niet veel nut heeft...Dan zullen die 'provincies' toch weer ruzie maken enzo..dat blijft allemaal hetzelfde denk ik
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 218

Re: Wereldeenheid

Hoe ga je dat organiseren? Lijkt mij ook onrealistisch vanwege de enorme verschillen tussen de verschillende bevolkingen en hun huidige systemen...

Berichten: 20

Re: Wereldeenheid

13 jaar

Berichten: 270

Re: Wereldeenheid

ik vind van wel dan is ook het eind van oorlogen
Want Nederland is 1 land en daarbinnen zijn dus geen onenigheden? Juist ja :shock:

Ben het met de overige mensen hier eens. Door de inmense verschillen tussen algemene cultuur, opvoeding, geloof enzovoort denk ik niet dat het verstandig is om 1 land te hebben. Streven naar 1 wereldtaal ben ik wel voor ( hoewel ik daarmee niet zeg dat dialecten en secundaire talen niet mogen bestaan ).

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Wereldeenheid

ik vind van wel dan is ook het eind van oorlogen


Geef eens aan waarom je denkt dat dit een goed idee zou zijn. Dan kunnen we daarover discussieren.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 270

Re: Wereldeenheid

Elmo kan vast ook wel zo vriendelijk zijn om de topictitel even te veranderen. Typfout en mag wel iets duidelijker naar de buitenwereld toe.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Wereldeenheid

Nee, dat doe ik niet.

Dit is een wetenschapsforum, en hier is het belangrijk om netjes en correct te formuleren. Ik wil master dan ook van harte aanraden om:

1) wat uitgebreidere posts te schrijven.

2) iets langer na te denken voordat je iets post (zeker ook qua redenering als het een poll betreft)

3) je post nog eens kritisch na te lezen voordat je op "OK" klikt.

Als hij wil dat de topic titel veranderd wordt, dan kan hij een persoonlijk bericht sturen aan een van de moderatoren van dit specifieke forum.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Wereldeenheid

Oh, sorry Elmo... Ik had het al verbeterd voordat ik jouw bericht las.

Vriendelijk verzoek aan Master om voortaan zelf iets meer tijd te besteden aan zijn/haar spelling en grammatica. Als je zeer dyslectisch bent oid, gebruik dan de spellingscontrole.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: Wereldeenheid

Streven naar 1 wereldtaal ben ik wel voor
Wat bedoel je daar precies mee?

Bedoel je een algemeen afgesproken taal die gevoerd zal worden bij elk internationaal contact, zoals we nu het Engels (of Spaans) kennen? Dus een afgepsroken, formele taal. Of bedoel je een taal die daadwerkelijk overal gesproken zal worden, ook bij "informele conversaties".

Berichten: 270

Re: Wereldeenheid

Sjuul schreef:Wat bedoel je daar precies mee?  

Bedoel je een algemeen afgesproken taal die gevoerd zal worden bij elk internationaal contact, zoals we nu het Engels (of Spaans) kennen? Dus een afgepsroken, formele taal. Of bedoel je een taal die daadwerkelijk  overal gesproken zal worden, ook bij "informele conversaties".
Zoals de eerste manier die je stelt

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Wereldeenheid

Ik denk dat het juist van belang is, om verschillen te behouden. Dit om een bepaalde identiteit te behouden. Eén land of bevolking zou dan niet realistisch zijn. Wel is het belangrijk verschillen zo veel mogelijk onder ogen te zien, en te accepteren van elkaar. Dat kan vervolgens wel eenheid scheppen.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wereldeenheid

Het enige wat voor wereldeenheid kan zorgen (en dat is werekelijk het enige :wink: ) is een alien threat.

Zoals een amerikaans president ooit gezegd heeft.

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Wereldeenheid

Gray schreef:Het enige wat voor wereldeenheid kan zorgen (en dat is werekelijk het enige :wink: ) is een alien threat.

Zoals een amerikaans president ooit gezegd heeft.


Ik acht de kans groter dat een alian beschaving minder bedreigend is dan de mens op zichzelf. De onenigheid op onze planeet wordt niet veroorzaakt door intelligente beslissingen, maar door het vasthouden aan gewoonten. Als alians al onze planeet kunnen benaderen, acht ik ze ook intelligenter dan ons, en daarmee ook beheerster, en allerminst zelfdestructief.

Reageer