Springen naar inhoud

Ph controller

• Log in om te kunnen reageren

Nira

Nira

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 augustus 2010 - 19:43

Hallo, ik weet niet of ik het in het juiste subforum zet maar omdat er ook vragen tussen staan over zwembaden leek me dit de beste plaats, anders mijn excuses.

Voor de hobby ben ik aan het kweken met vissen welke op zuur water leven.
Nu zou ik osmose en kraanwater in een vat op moeten slaan en dit naderhand aanzuren met zuur.
Ik ben momenteel bezig met het experimenteren met het veranderen van de ph zonder het water eerst op te slaan.
Het is de bedoeling dat als ik straks de koglkraan open draai daar water met de (ingestelde) waardes Ph5 met een kh en gh van ongeveer 3, dit wil ik gaan berijken door het osmose water te vermengen met kraan water in een verhouding zodat de kh en gh ongeveer 3 zullen zijn.
Zolang het membraam in orde is zal deze verhouding altijd gelijk zijn en deze stel ik dan ook handmatig in met een doseer-kogelkraan.
Daarna gaat het water door een mixer waarna de ph gemeten word door de ph sensor welke is aangesloten op de ph controller, nu komt het probleen, deze zal de doseerpomp aansturen tot de ph5 is nu is het probleem dat er steeds vers water langs de sensor komt.
Nu kan ik het max limiet van de doseerpomp afstellen dus zolang de doorstroming gelijk blijft kan ik de doseerpomp zo afstellen dat de ph wel 5 wordt (door bijv 1ml/uur zuur toe te voegen aan 20l water per uur)
Maar nu kan ik nooit het water er sneller door laten stromen als ik meer water per uur wil hebben (dan zou ik het limiet omhoog moeten doen en wil alles automatisch maken)

Ik heb dit afgeken bij zwembaden waar ze de ph en redox waardes automatisch regelen, maar daar hebben ze een vaste pomp waar ze het limiet van weten.
Op Google staan diverse schema's van opstelingen die ze gebruiken voor zwembaden.

Ik weet momenteel niet hoe ik verder moet dus ik hoop dat iemand hier een idee heeft.

Met vriendelijke groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures