Springen naar inhoud

Regels van het grote raadseltopic

• Log in om te kunnen reageren

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 augustus 2010 - 18:16

Deze vraag is niet wiskundig, maar gezien het onderwerp toch maar hier geplaatst zodat belanghebbende hem zien. Mijn vraag is simpel: stel je ziet een raadsel in het topic. Je weet ook het antwoord. Hoe lang wacht je met het posten van het antwoord? en in welke vorm post je je antwoord?
Een concreet voorbeeld: net na het posten van raadsel 185 zag ik de post en binnen 2 minuten had ik ook het antwoord. Had ik het antwoord meteen moeten posten? (ik heb het niet gedaan omdat anderen dan ook nog een raadsel hadden, want is een raadsel wat je zo makkelijk oplost dan eigenlijk wel voor jou bedoeld?)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 augustus 2010 - 18:19

Post je antwoord met een korte berekening dan vind ik het wel best.
Quitters never win and winners never quit.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2010 - 12:11

Ik denk dat het niet uitmaakt. Als ik 185 had willen oplossen dan had ik dat ook gedaan als het al opgelost was.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

• Gast

Geplaatst op 14 augustus 2010 - 12:22

Ik lees nog maar pas mee met dit topic maar ik begrijp je vraag geloof ik wel. Het antwoord is ook wel te geven: als iemand al binnen twee minuten het antwoord weet was dit voor hem geen groot raadsel. Hij of zij heeft dan niet veel plezier gehad aan het uitwerken maar kan hoogstens nog plezier hebben in het laten zien dat hij het antwoord weet. Met als gevolg dat niemand anders er meer plezier aan zal beleven. En daarmee gaat hij of zij voorbij aan het doel van de raadseltopic, zodat hij door de mod verwijderd moet worden.

Ik zou in zo'n geval gewoon schrijven 'ik weet hem' , en misschien een verborgen inhoud, of misschien een hele kleine tip.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 augustus 2010 - 12:54

Als je graag wil tonen dat je het weet maar je wil het niet verklappen voor andere lezers, is de "verborgen inhoud"-omgeving wel een goede manier. Andere lezers kiezen dan zelf of ze dat al willen lezen, of niet.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 14 augustus 2010 - 13:04

... Met als gevolg dat niemand anders er meer plezier aan zal beleven. En daarmee gaat hij of zij voorbij aan het doel van de raadseltopic. ... misschien een verborgen inhoud ... .

Mee eens. Iedereen kan dan zelf bepalen, of hij/zij wil spieken of niet.

Hoe maak je een verborgen tekst?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 augustus 2010 - 13:05

Hoe maak je een verborgen tekst?

Zet de tekst tussen [ hide ] en [ /hide ], maar dan zonder spaties.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 14 augustus 2010 - 13:09

Zet de tekst tussen [ hide ] en [ /hide ], maar dan zonder spaties.

Verborgen inhoud
Bedankt

kee

kee

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2010 - 15:24

Ok, dat is misschien wel goed om altijd verborgen te plaatsen, ik zal daar ook aan denken als ik nog eens zou posten. De vraagsteller kan dan kijken of het correct is en anderen ook als ze willen.

holland

holland

• >100 berichten
  • 129 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2010 - 19:52

Het idee is simpel: er zwerven nogal wat raadsel rond op dit forum.
Jammer genoeg in veel verschillende topics en daardoor veel te lastig terug te vinden.
Daarom dit nieuwe topic waarin ik zelf zal beginnen met een raadsel.

Om het niet chaotisch te laten worden zal ik erop toezien dat pas een nieuw raadsel wordt gedropt in een bericht als het vorige correct beantwoord is.
Anders wordt het bericht inclusief raadsel verwijderd.

Als ik het antwoord niet kan of wil oplossen, maar wel een mooi raadsel wil plaatsen. Wanneer of waar kan ik die dan posten?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 augustus 2010 - 21:05

Ook in die topic, plaats gerust je raadsel; wacht eventueel tot er geen openstaand raadsel is - vaak wordt geen nieuw raadsel geplaatst dus die kans krijg je zeker.

kee

kee

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2010 - 21:14

Nu is er geen openstaand raadsel toch?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 augustus 2010 - 21:17

Klopt, holland kan dus eventueel raadsel 188 plaatsen...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures