Sterkteleer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 6

Sterkteleer

OPGAVE

Afbeelding

Ik heb de opgave maar de antwoorden niet.

Ik zou mijn antwoorden willen checken of die juist zijn.

TEVENS had ik een vraag over 1/c: geef de exacte waarden voor het moment en dwarskracht in punt C!

===> Als je de D-Lijn tekend voor de driehoeksbelasting vroeg ik mij af wat de wiskundige functie is van het verloop van die lijn zodat je simpel de waarden van het moment en de dwarskracht in C kan berekenen.

Dank u wel

MVG,

Meers William

Berichten: 133

Re: Sterkteleer

williammeers schreef:OPGAVE

Afbeelding

Ik heb de opgave maar de antwoorden niet.

Ik zou mijn antwoorden willen checken of die juist zijn.

TEVENS had ik een vraag over 1/c: geef de exacte waarden voor het moment en dwarskracht in punt C!

===> Als je de D-Lijn tekend voor de driehoeksbelasting vroeg ik mij af wat de wiskundige functie is van het verloop van die lijn zodat je simpel de waarden van het moment en de dwarskracht in C kan berekenen.

Dank u wel

MVG,

Meers William
Hello again,

Het is een 2e graadsfunctie en je kunt inderdaad de dwarskracht uitrekenen.

William als jij nou zelf even tekent en het uitrekent kijk ik het na voor jou.

Mvrgr,

Josias

Berichten: 119

Re: Sterkteleer

Idd.

We zijn met zijn alle geen nakijk machine.

We helpen waar we kunnen met de juiste kant op sturen en het oplossen van het probleem.

herkansingen voor het nieuwe schooljaar?
A person who never made a mistake never tried anything new

Make everything as simple as possible, but not simpler.

Albert Einstein

Berichten: 6

Re: Sterkteleer

Wat ik tot hiertoe gevonden heb:

VOOR 1

Afbeelding

VOOR 2

Afbeelding

Berichten: 133

Re: Sterkteleer

williammeers schreef:Wat ik tot hiertoe gevonden heb:

VOOR 1

Afbeelding

VOOR 2

Afbeelding
Hallo William,

Ik heb je twee opgaven gezien.

Ik heb ze zelf voor mij uitgerekend. Morgen als het mij lukt ( want ik ben niet zo'n computer nerd) doe ik

je de sommen toekomen.

Vraag 1 heb ik gedeeltelijk gedaan in de zin van dat jij de Dwarkracht en het Moment in punt "D" zelf moet bepalen de rest heb ik al gedaan voor jou.

Vraag 2 heb ik helemaal gedaan voor jou. Maar wel met een andere formule.

Wiiliam, je moet met dit soort opgaven netjes werken want anders kom je om in getallen en lijnen en je komt er niet meer uit. Ook moet je teken afspraken voor je zelf maken. Ik weet overal zit tijd druk aan vast maar je moet wel dit is alleen maar een advies.

Mocht je problemen hebben dan is er nog een ander site van Pytel and Singer en het heet MATHalino.com hier zie jij ook tal van voorbeelden hoe je het een en ander moet oplossen en toepassen.

Maar het blijft toch altijd weer oefenen en noch een keer oefenen.

Mvrgr,

Josias

Berichten: 133

Re: Sterkteleer

williammeers schreef:OPGAVE

Afbeelding

Ik heb de opgave maar de antwoorden niet.

Ik zou mijn antwoorden willen checken of die juist zijn.

TEVENS had ik een vraag over 1/c: geef de exacte waarden voor het moment en dwarskracht in punt C!

===> Als je de D-Lijn tekend voor de driehoeksbelasting vroeg ik mij af wat de wiskundige functie is van het verloop van die lijn zodat je simpel de waarden van het moment en de dwarskracht in C kan berekenen.

Dank u wel

MVG,

Meers William
Hallo William,

Zoals gezegd heb ik je sommen nagekeken.

Ik heb het zelf ook uitgewerkt, kijk maar even of je het kunt volgen.

Ik heb van opgave 1 de driehoekbelasting voor vraag 1b ontleed voor jou om de krachten uit te rekenen.

Wat jij simpel noemt is nog niet zo simpel want als er alleen een driehoekbelasting is dan is dat simpel maar in dit geval niet.

Van som 1 heb ik alleen in het punt "C" uitgerekent in "D" moet je zelf doen.

Voor de rest moet je netjes opschrijven want het is niet zo netjes wat ik gezien heb. Verder moet je een tekening voor je zelf maken om zo de gevraagde figuren te tekenen en bebepaalde waarden te herleiden.

Mvrgr,

Josias
Bijlagen
opgave2B.pdf
(26.57 KiB) 102 keer gedownload
opgave2A.pdf
(35.52 KiB) 96 keer gedownload
opgave2.pdf
(25.67 KiB) 93 keer gedownload
opgave1B.pdf
(31.36 KiB) 134 keer gedownload
opgave1A.pdf
(20.02 KiB) 139 keer gedownload
opgave1.pdf
(28.1 KiB) 153 keer gedownload

Reageer