Springen naar inhoud

Materie resomeren

• Log in om te kunnen reageren

Phillip

Phillip

• >250 berichten
  • 588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2010 - 17:41

niet dat ik iets veel afweet van scheikundig, toch heb ik een hypothetise vraag:
is het scheikundig mogelijk om bijvoorbeeld restafval,te resomeren tot gebruikbare brandstof zoals plasma?

het feit dat men al mensen kunt resomeren resomeren van lijken

kan er iemand mij zeggen:
1) wat houd 'resomeren' in? wat is dat precies?
2) kan je alles 'resomeren'? bv: plastiek; organisch; enz
3) kan je met het 'restpoeder' er iets gebruiksbaar mee doen?
specifiek omzetten naar plasma energie (<= plasma is voor natuurkundig)

nb: hopelijk is het geen 'theorieontwikkeling' vraag.

thx Phillip
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 augustus 2010 - 19:44

niet dat ik iets veel afweet van scheikundig, toch heb ik een hypothetise vraag:
is het scheikundig mogelijk om bijvoorbeeld restafval,te resomeren tot gebruikbare brandstof zoals plasma?

Nee. Resomeren, overigens een verschrikkelijk neologisme als je het mij vraagt, is een proces dat gruwelijk veel energie en chemicaliŽn vergt. Het is een manier om van lijken af te komen, maar het levert je verder niets nuttigs op.
Overigens is een plasma ook geen bruikbare brandstof. Misschien ooit, wanneer we kernfusie in de vingers hebben, een plasma van waterstof. Maar dat zul je met "resomeren" niet kunnen maken.

1) wat houd 'resomeren' in? wat is dat precies?

Koken in een bad met loog. Vetten en eiwitten worden daardoor afgebroken. Eigenlijk vergelijkbaar met de manier waarop gootsteenontstopper werkt.

2) kan je alles 'resomeren'? bv: plastiek; organisch; enz

Organisch, als in biologisch, materiaal wel. Maar veel plastics zullen er redelijk goed tegen kunnen en dus niet worden afgebroken.

3) kan je met het 'restpoeder' er iets gebruiksbaar mee doen?

Weinig. Het is in ieder geval geen hoogwaardige brandstof.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Phillip

Phillip

• >250 berichten
  • 588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 augustus 2010 - 17:27

bij deze dank ik u, Marko.
ik heb weer iets bij geleerd ;)
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures