Springen naar inhoud

Gezelschapspel met priemgetallen

• Log in om te kunnen reageren

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 23 augustus 2010 - 06:51

Ik heb een nieuw gezelschapsspel op een speelbord ontworpen waarbij bijvoorbeeld de kennis der priemgetallen een grote rol speelt.
1. Weet iemand een spellenfabrikant die geÔnteresseerd zou kunnen zijn in dit rekenspel, geschikt voor 2 ŗ 6 personen?

Ik twijfel enigszins over de commerciŽle waarde, omdat lang niet iedereen tijdens een spel wil rekenen.
2. Wat denken jullie al ken je de inhoud niet precies? Een te kleine doelgroep?

3. Hoe kun je een ontwerp van een spel beschermen tegen 'plagiaat'?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8247 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 augustus 2010 - 14:47

1. geen idee
2. Priemgetallen spreken niet echt tot de verbeelding maar zouden op scholen een didactische waarde kunnen hebben.
3. Dan zou je snel op een patent (octrooi) oid uitkomen.
"Meep meep meep." Beaker

kee

kee

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 augustus 2010 - 16:51

Mijn mening wat de commerciŽle waarde betreft: als het spel geen of een te kleine geluksfactor bevat en als het te veel neigt naar rekenen en te weinig naar logisch denken of puzzelen, dan denk ik ook dat het eerder een didactische waarde kan hebben in het onderwijs (zo zijn er nog wel al heel wat spellen die enkel in het onderwijs waarde hebben). In het andere geval denk ik dat je spel wel meer commerciŽle waarde heeft. Het hangt er ook vanaf hoe lang je spel meegaat, zo'n spel moet blijven uitdagen denk ik. Het mag niet zo zijn dat eens je het doorhebt het geen verrassingen meer in zich heeft.

sillyconmarc

sillyconmarc

• >250 berichten
  • 318 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 31 augustus 2010 - 19:36

Hoeveel mensen in 1.) je vriendenkring, 2.) je kennissenkring, en 3.) je dorp/stad weten wat een priemgetal is? Een uitgever kijkt vooral naar potentiŽle markt en ik vrees dat priemgetallen niet "sexy" zijn voor hen.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures