Industrieel product ontwerpen (hbo)/industrieel ontwerpen (wo)

Reageer
Berichten: 213

Industrieel product ontwerpen (hbo)/industrieel ontwerpen (wo)

Sinds kort ben ik weer druk bezig om een studie te zoeken die goed bij mij past, en volgens mij bestaat er geen studie die echt aansluit met de dingen die ik wil, namelijk: ontwerpen, het medische gebied en je creativiteit gebruiken.

Nu heb ik laatst wat gelezen over Industrieel product ontwerpen, en ik zou graag willen weten of je hiermee uiteindelijk ook producten kunt ontwikkelen voor de medische sector (zoals voor mensen met een bepaalde beperking). Nu is deze opleiding hbo, maar er is ook een universitaire opleiding, namelijk industrieel ontwerpen. Omdat ik nu vwo doe, wil ik graag weten wat het verschil hiertussen is? Kun je met industrieel ontwerpen meer, of zit het alleen in hbo/wo?

Ook heb ik lange tijd op biomedische technologie gezeten, maar ik denk toch dat ik echt dingen wil ontwerpen. Maar ik wil zeker ook iets met de medische kant. Weten jullie misschien een studie waarbij zowel het ontwerpen en het medische naar voren komt?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Industrieel product ontwerpen (hbo)/industrieel ontwerpen (wo)

De meest logische combinatie is natuurlijk biomedische technologie. 'dingen ontwerpen' is erg vaag en ook vaag genoeg om biomedische technologie daaronder te laten vallen. Zou je 'dingen ontwerpen' iets duidelijker toe kunnen lichten?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 213

Re: Industrieel product ontwerpen (hbo)/industrieel ontwerpen (wo)

De meest logische combinatie is natuurlijk biomedische technologie. 'dingen ontwerpen' is erg vaag en ook vaag genoeg om biomedische technologie daaronder te laten vallen. Zou je 'dingen ontwerpen' iets duidelijker toe kunnen lichten?


Ja, hoe leg je zoiets uit. Ik wil zeg maar middelen of voorwerpen gaan maken/ontwerpen zodat mensen met een bepaalde beperking hiervan profiteren, zodat ze door die middelen weer iets zelfstandiger worden. Ik vind het gewoon moeilijk om uit te leggen. In de eerste paar jaar wou ik altijd binnenhuisarchitect worden, dat leek me echt helemaal geweldig, totdat ik een keer een voorlichting kreeg van biomedische technologie. Daar zag ik kunstknieën voor mensen, en nog meer van dat soor apparaten. Eerst wist ik het zeker, ik ga BMT studeren maar een paar maand geleden dacht ik, misschien is dit toch niet helemaal wat ik zoek. Want ik wil graag zelf van het begin tot eind een product ontwikkelen. En volgens mij is dit niet iets wat je met BMT doet, vandaar dat ik nu verder heb gekeken en ik op deze 2 opleiding stuitte. Alleen wil ik weten of ze daar ook hulpmiddelen voor de gezondheidszorg of voor mensen met een beperking ontwikkelen, want dat lijkt me het leukste wat er is.

Gebruikersavatar
Berichten: 34

Re: Industrieel product ontwerpen (hbo)/industrieel ontwerpen (wo)

lisette-- schreef:Sinds kort ben ik weer druk bezig om een studie te zoeken die goed bij mij past, en volgens mij bestaat er geen studie die echt aansluit met de dingen die ik wil, namelijk: ontwerpen, het medische gebied en je creativiteit gebruiken.

Nu heb ik laatst wat gelezen over Industrieel product ontwerpen, en ik zou graag willen weten of je hiermee uiteindelijk ook producten kunt ontwikkelen voor de medische sector (zoals voor mensen met een bepaalde beperking). Nu is deze opleiding hbo, maar er is ook een universitaire opleiding, namelijk industrieel ontwerpen. Omdat ik nu vwo doe, wil ik graag weten wat het verschil hiertussen is? Kun je met industrieel ontwerpen meer, of zit het alleen in hbo/wo?

Ook heb ik lange tijd op biomedische technologie gezeten, maar ik denk toch dat ik echt dingen wil ontwerpen. Maar ik wil zeker ook iets met de medische kant. Weten jullie misschien een studie waarbij zowel het ontwerpen en het medische naar voren komt?

Alvast bedankt
Hallo lisette,

als ik jou schrijven zo lees doet mij dat denken aan uitvindertje.

Wist niet dat je daar een bepaalde studie voor kon doen.

Maar lijkt me wel tof als je daar interesse voor hebt.

succes met je zoekttocht ze.

groetjes

Reageer