Springen naar inhoud

Zwak draadloos netwerk

• Log in om te kunnen reageren

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2010 - 16:23

Op mijn kamer ontvang ik met mijn laptop een zwak signaal van een openbaar draadloos netwerk. Met mijn laptop kan ik soms verbinden en op het internet geraken, maar meestal is het signaal te zwak.

Ik zou graag op het netwerk kunnen met mijn desktop computer, maar die is momenteel niet uitgerust voor draadloze netwerken. Wat heb ik nodig? Bestaan er USB sticks of CPI kaarten om draadloze netwerken te ontvangen die krachtiger zijn dan de standaard draadloze netwerkkaarten voor laptops? Kan iemand hier voorbeelden van geven en hoeveel kosten ze gemiddeld?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2010 - 16:29

Zwakte van de signaal kan natuurlijk ook gewoon komen omdat je ver van de bron bent.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 augustus 2010 - 17:05

Bestaan er USB sticks of CPI kaarten om draadloze netwerken te ontvangen die krachtiger zijn dan de standaard draadloze netwerkkaarten voor laptops? Kan iemand hier voorbeelden van geven en hoeveel kosten ze gemiddeld?

Misschien wel, maar over het algemeen gaat het niet veel helpen. Als je een signaal niet kan ontvangen, is dit over het algemeen omdat het signaal niet boven het ruisniveau uitkomt. Je kunt dat soms verhelpen door een betere antenne aan je kaart te hangen.

MAAR, misschien moet je eens gaan zoeken in combinatie met "wardriving" of "high sensitive". ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

mcs51mc

mcs51mc

• >250 berichten
  • 470 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2010 - 18:43

Wat heb ik nodig?

Een PC winkel met een goede klantenservice die jouw materiaal kan lenen want er zijn zodanig veel factoren die de ontvangst bepalen dat het quasi onmogelijk is iets degelijks voor te stellen.
Met de suggestie van 317070 tientallen hits van zogezegde "gevoelige" USB ontvangers met al dan niet verplaatsbare antenne, maar ja ... ... ... papier & internet zijn gewillig ;)

Thonan

Thonan

• >25 berichten
  • 79 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2010 - 00:09

Wat heb ik nodig?

;) Een drilboor om alle tussen de bron en ontvanger liggende muren weg te breken. ;)

louis999

louis999

• >100 berichten
  • 101 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2010 - 14:03

Er bestaan veel 'truukjes' om de ontvangst of het zenden van het signaal te verbeteren: ik zelf heb 2 in zilverpapier ingepakte parabolische figuren rond de antennes gedaan (zorg ervoor dat die zich ongeveer in het brandpunt bevinden) en het signaal is zowaar bijna verdubbeld (je kan gemakkelijk sjablonen daarvoor vinden op het internet)
er schijnen ook nog andere dingen te werken, voor meer info kijk even naar dit filmpje ()

veel succes ermee

Veranderd door louis999, 27 augustus 2010 - 14:05

He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever.

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2010 - 14:27

Er bestaan veel 'truukjes' om de ontvangst of het zenden van het signaal te verbeteren: ik zelf heb 2 in zilverpapier ingepakte parabolische figuren rond de antennes gedaan (zorg ervoor dat die zich ongeveer in het brandpunt bevinden) en het signaal is zowaar bijna verdubbeld (je kan gemakkelijk sjablonen daarvoor vinden op het internet)
er schijnen ook nog andere dingen te werken, voor meer info kijk even naar dit filmpje ()

veel succes ermee

dat ga ik zeker eens proberen, bedankt

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 september 2010 - 00:48

het is me gelukt met een van de truukjes uit het filmpje (de zogenoemde "cantenna")

heb nu een verbinding die fluctueert tussen de 3 en 8Mbps

maar mijn cantenna is nog niet zo goed, ik kan ze waarschijnlijk nog optimaliseren

Veranderd door HolyCow, 09 september 2010 - 00:49

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures