Batterij

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Batterij

weegt een volle batterij meer dan een lege?.

Indien ja, (of nee) hoe komt dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Batterij

weegt een volle batterij meer dan een lege?
Neen.

Stel dat dit zo was, dan zou je iets in of uit je batterij moeten kunnen zien stromen. Maar elektriciteit heeft geen gewicht, en er stroomt niets anders uit je batterij.

Zelfs als je het gewicht van de elektronen zou meerekenen (elektriciteit bestaat uit elektronen) verandert het gewicht niet.

1) Het gewicht zou zodanig klein zijn, dat je dit zelfs met de beste apparatuur niet zou kunnen meten.

2) Elektronen stromen van de positieve naar de negatieve pool. Dus ieder elektron die uit de positieve pool van je batterij stroomt, stroomt er langs de negatieve pool weer in. Er verandert dus niets aan het aantal elektronen in je batterij.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Batterij

2) Elektronen stromen van de positieve naar de negatieve pool. Dus ieder elektron die uit de positieve pool van je batterij stroomt, stroomt er langs de negatieve pool weer in.
Bij mijn batterijen gaan ze precies de andere kant op. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Batterij

Bij mijn batterijen gaan ze precies de andere kant op. ;)
I stand corrected. ;)

Afbeelding
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Re: Batterij

Stel dat dit zo was, dan zou je iets in of uit je batterij moeten kunnen zien stromen. Maar elektriciteit heeft geen gewicht, en er stroomt niets anders uit je batterij.


Energie?

Berichten: 2

Re: Batterij

Een volle batterij weegt wel degelijk meer dan een lege maar slechts een heel klein beetje. Hoe het allemaal in elkaar zit lees je hier: https://ik-rij-elektrisch.be/weegt-een-volle-batterij-meer-dan-een-lege/

Reageer