Hoeken van euler

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 412

Hoeken van euler

Hallo!

Dit vond ik in mijn cursus (ik vind veel in mijn cursus, heb ik zo de indruk):
euler.jpg
euler.jpg (20.91 KiB) 329 keer bekeken
Wat doen die sinussen daar onderaan? Sinus is overstaande gedeeld door schuine... Huh? (Mijn excuses dat ik hiermee niet toon dat ik ernaar gezocht heb, maar ik snap er niks van, dus er is ook geen enkel resultaat van mijn denkwerk dat toonbaar is)



En nogmaals mijn excuses omdat het zou kunnen dat ik wat trager/morgen antwoord, ik heb morgen namelijk examen (van dit vak), en dan is het hier pure chaos met alles nog vlug herhalen en naar mijn kot verhuizen... Maar ik lees reacties zéker!
Vroeger Laura.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hoeken van euler

Het resultaat van het vectorieel product van a met b is een vector c die loodrecht op a en b staat, gericht is zodat (a,b,c) rechtsdraaiend is en met grootte |c| = |a|.|b|.sin(t), met t de hoek tussen a met b.

In jouw geval zijn het allemaal eenheidsvectoren, dus die normen zijn 1, maar die sinussen blijven over omdat de e's, E's en n onderling niet steeds loodrecht op elkaar staan.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 412

Re: Hoeken van euler

TD schreef:Het resultaat van het vectorieel product van a met b is een vector c die loodrecht op a en b staat, gericht is zodat (a,b,c) rechtsdraaiend is en met grootte |c| = |a|.|b|.sin(t), met t de hoek tussen a met b.

In jouw geval zijn het allemaal eenheidsvectoren, dus die normen zijn 1, maar die sinussen blijven over omdat de e's, E's en n onderling niet steeds loodrecht op elkaar staan.
Bedankt! Duidelijk ;)
Vroeger Laura.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hoeken van euler

Graag gedaan. Als je twijfelt bij zoiets, kijk goed wat er gebeurt en probeer dat te verklaren, neem de formule voor het vectorieel product erbij en dan rolt het er misschien uit...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer