Springen naar inhoud

Complex toegevoegde?

• Log in om te kunnen reageren

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2010 - 20:17

Hey,

eigenlijk zou dit onder regeltechniek moeten komen maar m'n probleem is toch eerder wiskundig dus..

ik heb een laplace functie dus met s = complex variable

LaTeX

we steller hier LaTeX
LaTeX

LaTeX

maar vanaf dan loopt de oplossing in m'n cursus niet meer overéén met mijn oplossing

in de cursus staat dan:

LaTeX

vraag 1: waarom wordt dat daar in de noemer ineens -50 ? j^2 is toch gewoon + ?
vraag 2: kan iemand mij uitleggen wat er daar ineens bijkomt? is dat het complex toegevoegde? en waarom??

het is de bedoeling om dan iets in de vorm van:

LaTeX

te krijgen. Vanwaaruit dan de amplitude en de hoekverschuiving van een bodekarateristiek kan mee berekend worden.
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ZVdP

ZVdP

• >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 augustus 2010 - 20:43

Misschien een beetje verward? Want j² is toch nog altijd -1.

Om een deling van complexe getallen uit te rekenen, gebruik je de complex toegevoegde van de noemer:
LaTeX
Als je nu nog de teller uitwerkt, krijg je de uitkomst van de deling als een enkel complex getal.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2010 - 20:51

ah ok, nu zie ik het inderdaad, bedankt ZVdP!
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures