Multie persoonlijkheid

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Multie persoonlijkheid

is er hier ergens een kliniek of artsen die dit behandelen.

wie zou mij er raad in kunnen geven.

Ik zoek informatie en ook of behandeling voor is.

Berichten: 35

Re: Multie persoonlijkheid

Dag Bilby,

Regressietherapie vind ik zelf een hele goede. Dat heb ik zelf ook en werkt voor mij als een trein. Sommigen zullen die of die psychiater of psycholoog aanraden, wat natuurlijk hun goed recht is, maar dan blijf je het probleem houden. Je leert er alleen anders mee om te gaan. Regressietherapie is erop gericht om datgene waar jij problemen mee hebt te verwerken en los te laten. Uiteraard zijn er kwakzalvers in deze. Onderstaande site is erg betrouwbaar.

Veel wijsheid met je besluit.

http://www.reincarnatietherapie.nl/documents/nvrt.html

Berichten: 1.116

Re: Multie persoonlijkheid

Wat versta je onder `multi persoonlijkheid`? Mogelijk dissociatieve identiteitsstoornis (DIS ofwel meervoudige persoonlijkheidsstoornis)?

Weet jij ook zeker dat je zelf die diagnose hebt? Of heeft nog nooit iemand de diagnose bij je gesteld? Degene die de diagnose stelt kan jou hoogstwaarschijnlijk ook voorlichten over de manieren waarop je er vanaf kan komen. Sommige mensen willen er zelfs niet eens vanaf komen. Voor de stoornis an sich is nog niet echt een definitieve behandeling. Er zijn gewoon niet zo ontzettend veel mensen die het hebben en waar weinig onderzoek naar gedaan is.

Op dit moment is het hoogstwaarschijnlijk een klein beetje lood om oud ijzer welke methode je gebruikt en is de keuze waarschijnlijk voornamelijk afhankelijk van degene die je behandelt en waar hij/zij goed in is.

Wat betreft de methode die Klokkebaai aandraagt, heb ik zo mijn bedenkingen. Maar joh, als het helpt moet je het gebruiken. Wellicht komen mijn bedenkingen er ook gewoon uit voort dat ik er niet in geloof en het bepaald geen wetenschappelijk onderbouwde theorieën zijn op basis waarvan dit gedaan wordt. Vooral wanneer men overgaat naar het punt reïncarnatietherapie, dan haak ik ergens toch af.

Verder vraag ik me af of dit niet onder de regel valt van `persoonlijke problemen, etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Multie persoonlijkheid

Beste bilby,

Met dit soort vragen kun je het beste terecht bij je behandelende arts. Voor dit forum is het iets te persoonlijk, daarom gaat dit topic op slot.

Ik wens je nog veel sterkte.

That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten