Springen naar inhoud

Uitwerking vergelijking

• Log in om te kunnen reageren

Tudum

Tudum

• >250 berichten
  • 412 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 september 2010 - 11:56

Hallo!

In mijn cursus staat dit:

LaTeX

en LaTeX worden berekend uit de poolvergelijking der baanellips en de wet der perken, dwz uit:

LaTeX (*)
en
LaTeX (**)

LaTeX wordt berekend door twee achtereenvolgende afleidingen van (**) naar de tijd, gebruik makend van (*). Dit levert:

LaTeX

Hetgeen ik al heb:

LaTeX

LaTeX

En nu zit ik vast. Ik dacht alles kwadrateren, zodat sinus en cosinus weggaan, maar je moet juist een cosinus houden...
Vroeger Laura.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 september 2010 - 12:40

Er is nog heel wat rekenwerk, je zal wat langer moeten volhouden. Maar er loopt ook een en ander mis; bij de laatste regel vergeet je bv. de tweede afgeleide van phi naar t en in het rechterlid ziet die eerste factor er niet goed uit. Misschien kan je beter dit alvast oplossen naar dr/dt:

LaTeX

En dan nog eens afleiden voor dr/dt. De afgeleiden van phi naar t die je tegenkomt, vervang je door (**) of afgeleiden daarvan.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Tudum

Tudum

• >250 berichten
  • 412 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 september 2010 - 14:09

Er is nog heel wat rekenwerk, je zal wat langer moeten volhouden. Maar er loopt ook een en ander mis; bij de laatste regel vergeet je bv. de tweede afgeleide van phi naar t en in het rechterlid ziet die eerste factor er niet goed uit. Misschien kan je beter dit alvast oplossen naar dr/dt:

LaTeX

En dan nog eens afleiden voor dr/dt. De afgeleiden van phi naar t die je tegenkomt, vervang je door (**) of afgeleiden daarvan.

Ik had er al vrij lang op gezocht ;). In het begin van het schooljaar een tijdje, en nu nog eventjes, en ik vond het maar niet... En inderdaad, na die vergelijking opgelost te hebben naar dr/dt was het redelijk makkelijk verder op te lossen ;)

Bedankt!
Vroeger Laura.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 september 2010 - 15:43

Ok, graag gedaan!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures