Springen naar inhoud

- - - - -

Dow zet wilgen in als schoonmakers

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 september 2010 - 10:04

Dow zet wilgen in als schoonmakers

Dow bindt in Terneuzen de strijd aan met bodemvervuiling met een voor Nederland revolutionaire methode.

Op een veldje op het enorme bedrijfsterrein van Dow is een bosje van 33 wilgen geplant. De wilgen moeten ervoor zorgen dat de verontreinigde grond via natuurlijke processen, als het ware vanzelf, weer schoon wordt.

In de Verenigde Staten heeft Dow al veel ervaring opgedaan met deze reinigingsmethode. In Nederland is die nog niet toegepast, omdat 'je er veel tijd en ruimte voor nodig hebt', vertelt Frank Volkering van advies- en ingenieursbureau Tauw dat de proef in Terneuzen begeleidt.

...

Lees verder: http://www.pzc.nl/re...choonmakers.ece

Bron: PZC

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 02 september 2010 - 10:40

Als dit echt werkt zou het wel mooi zijn.
In Middelburg zijn ze al jaren bezig met een langdurige en kostbare spoelmethode om de benzeenverontreiniging van de voormalige gasfabriek uit de grond te krijgen.
Ik vraag me wel af wat er zo bijzonder is aan wilgen dat ze kans zien benzeen en tolueen af te breken.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 september 2010 - 11:25

Nou, uit het bericht blijkt volgens mij, dat de bomen niets anders doen dan extra lucht in de bodem brengen, waardoor bacterieen beter hun werk kunnen doen.
Zo actief zijn ze dus niet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures