Wiskunde schema

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 18

Wiskunde schema

Hallo,

Ik heb hier een opdracht dat ik ik totaal niet snap. Geef me site's, boeken of dergelijke dat ik het toch begrijp.. maar ik vind totaal geen info.

de opdracht is de volgende

De.... voor een voorwiel ziet er als volgt uit:

a.1velg besteltijd 2periodes

b.10spaken besteltijd 3periodes

c.1band besteltijd 4periodes

d.as besteltijd 2periodes

Het assembleren van het voorwiel neemt 1periode in beslag. voor 50 fietsen moeten de wielen klaar/beschikbaar zijn in periode 9.

Zit dit in schema

iemand een idee?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Wiskunde schema

Zou het lukken met het kleinste gemeenschappelijke veelvouden van de periodes?

Berichten: 18

Re: Wiskunde schema

Zou het lukken met het kleinste gemeenschappelijke veelvouden van de periodes?
Ik zou het echter niet weten?

Studeert u economie of logistiek?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Wiskunde schema

Studeert u economie of logistiek?
Ik geen van tweeën, maar ik vermoed dat hiervoor een eenvoudig "kritiek pad" schemaatje gemaakt moet worden, iets anders kan ik me hierbij niet indenken.

In periode 9 moet alles zijn afgewerkt.

(Ik neem aan dat bedoeld wordt dat het assembleren van 50 wielen 1 periode in beslag neemt, anders wordt het een onlogisch geheel.) Dwz dat in periode 8 met de assemblage begonnen moet worden.

Dan moeten alle onderdelen er zijn, dus bijvoorbeeld in periode 6 moeten dan de assen worden besteld, gelijkaardig reken je terug voor de andere onderdelen.

Je maakt dan een soort kalendertje, met de perioden 1-9 in kolommen , en schrijft in elke kolom de actie die in die periode gestart/uitgevoerd moet worden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer