Springen naar inhoud

Piramide tekenen klopt niet...

• Log in om te kunnen reageren

HouLauX

HouLauX

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 september 2010 - 13:03

Hey,

Ik heb weer een vraag over wiskunde D XD. We moeten bij een som een piramide tekenen in een rechtsdraaiend assenstelsel, maar als ik dan punten ga berekenen klopt het niet met het antwoordenboek... Kan iemand vertellen wat ik fout doe, en als het kan een hint geven? Hier is de som:

T.ABCD is een piramide waarvan het grondvlak ABCD een vierkant is. Gegeven zijn A(4,0,0) , B(0,4,0 en T(0,0,4). M is het midden van DT en N is het midden van CT.
a. Teken de piramide in een ruimtelijk assenstelsel
b. Geef de co÷rdinaten van C, van D, van M en van N
c. Bereken de lengte van alle ribben van de piramide
d. Bereken de lengte van de zijden van driehoek AMN

Ik krijg de piramide de hele tijd niet goed getekend, kan iemand me helpen?!

Alvast bedankt,
HouLauX

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2457 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 september 2010 - 13:21

Wat zijn de co÷rdinaten van C en D?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

HouLauX

HouLauX

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 september 2010 - 14:11

Ik dacht zelf de tegenovergelegen co÷rdinaten van B en A, maar dan is het grondvlak in de tekening niet vierkant meer....

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44832 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 september 2010 - 20:01

Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar hier kun je een piramide als draadfiguur laten tekenen en vervolgens in alle gewenste richtingen draaien. De verhoudingen brengen je dan mogelijk op ideeŰn voor je eigen uitwerking?
http://www.fi.uu.nl/...ing_wisweb.html
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2457 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 september 2010 - 10:52

Merk op dat LaTeX en LaTeX . Kijk eens of het je zo wel lukt om de co÷rdinaten van C en D te vinden.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures