Springen naar inhoud

Nadelen en/of voordelen van sacharose .

• Log in om te kunnen reageren

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 september 2010 - 10:16

Ik heb wel eens moeilijke termen gelezen van een biochemicus over, onder andere, de nadelen van sacharose.
Kan het chemisch, iets gemakkelijker verklaart worden ?

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 september 2010 - 14:01

Nee, ten eerste weten we niet welke nadelen en voordelen je bedoeld. Ten tweede heeft sacharose zonder context zowiezo geen voordelen of nadelen, slechts chemische eigenschappen die afhankelijk van de hoeveelheid en context een effect kunnen hebben.
"Meep meep meep." Beaker

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2010 - 15:55

Ik ben nogthans stellig van mening dat sacharose "nadelen" heeft.
Ik heb het meerdere malen, in de vluchte, gelezen of horen zeggen van biochemici.
Maar was er toen niet dieper op ingegaan.

Veranderd door Gelukkoos, 13 september 2010 - 15:55

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2010 - 17:30

Ik heb wat zitten grasduinen, en vond de volgende uitspraak van een (bio-)chemicus op internet.
Alhoewel het is latijn voor mij, en ik chemie heb gevolgd, op de technische school :
>>>Het eten van saccharose is zeer ongezond (inhibitie Sirt 1 , FOXO(via Ins/IGF-1 pathway)?, vorming van proteÔne cross-links en AGE's , ... )

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2010 - 22:02

Dat kan potentieel nadelige effecten hebben, echter water kan bijvoorbeeld ook nadelige effecten hebben. Zo kan alles nadelige effecten hebben. Waar het om gaat is verhouding en hoeveelheid.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures