Springen naar inhoud

Help


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Deempieee

    Deempieee


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 september 2010 - 19:59

Hoi, ik zit nu in 2 HAVO (In 1ste klas deed ik TL) en ik heb echt moeite met het wiskunde.
Ik snap er niks van. Me ouders zeggen dat ik het gewoon moet vragen
maar dan moet ik tegen de docent eigenlijk zeggen dat ik niks snap ](*,)
En daarom vraag ik het niet..

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

thermo1945

    thermo1945


  • >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 12 september 2010 - 20:03

De meest domme vraag is de niet gestelde vraag.
Je ouders gaven een wijs advies.

#3

Siron

    Siron


  • >1k berichten
  • 1069 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 september 2010 - 20:42

Het is inderdaad verstandig om uitleg te vragen aan de leerkracht. Ik kan begrijpen dat je dat niet wilt doen, maar leerkrachten worden betaald om uitleg te geven en doen niets anders liever dan leerlingen helpen met hun problemen. Dus als je er echt niets van begrijpt kan je beter naar de leraar gaan en vragen voor samen een bijles te regelen waarin de leerkracht je alles kan uitleggen.

Je kan hier ook niet geholpen worden als we niet weten met welke onderdelen je problemen hebt.

#4

Deempieee

    Deempieee


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 september 2010 - 21:27

Je kan hier ook niet geholpen worden als we niet weten met welke onderdelen je problemen hebt.


Nou het gaat vooral om sommen zoals dit:

Herleiden: ( * is een Keer teken)
2x * 8y + 7x * 3y = .. ???

En wortels

#5

Westy

    Westy


  • >250 berichten
  • 578 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 september 2010 - 23:04

Herleiden: ( * is een Keer teken)
2x * 8y + 7x * 3y = .. ???

Je hebt waarschijnlijk de volgorde van de bewerkingen gezien, dan weet je dat je eerst de * moet uiutwerken en dan de +

Als je dus eerst de * uitwerkt dan moet je dus eerst 2x met 8y vermenigvuldigen: de voorgetallen 2 en 8 mag je gewoon vermenigvuldigen met elkaar, x en y kan je niet echt vermenigvuldigen dus dat blijft gewoon xy (die * hoeven we niet steeds te schrijven).
je doet hetzelfde voor de vermenigvuldiging van 7x en 3y, die + daartussenin laten we nog even gewoon staan...
Lukt dat?

Veranderd door Westy, 12 september 2010 - 23:18

---WAF!---

#6

Deempieee

    Deempieee


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2010 - 15:50

Je hebt waarschijnlijk de volgorde van de bewerkingen gezien, dan weet je dat je eerst de * moet uiutwerken en dan de +

Als je dus eerst de * uitwerkt dan moet je dus eerst 2x met 8y vermenigvuldigen: de voorgetallen 2 en 8 mag je gewoon vermenigvuldigen met elkaar, x en y kan je niet echt vermenigvuldigen dus dat blijft gewoon xy (die * hoeven we niet steeds te schrijven).
je doet hetzelfde voor de vermenigvuldiging van 7x en 3y, die + daartussenin laten we nog even gewoon staan...
Lukt dat?


Dus het antwoord is 16xy + 21xy ? of moet je dat ook nog bij elkaar optellen dat je 37xy krijgt?

Veranderd door Deempieee, 13 september 2010 - 15:50


#7

Westy

    Westy


  • >250 berichten
  • 578 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2010 - 21:33

of moet je dat ook nog bij elkaar optellen dat je 37xy krijgt?

inderdaad, 16 keer "iets" plus 21 keer ''hetzelfde" -eender wat die "iets" is: in dit geval dus xy- mag je inderdaad bij elkaar optellen, je antwoord klopt.
---WAF!---





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures