Een schreeuw om informatie.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 17

Een schreeuw om informatie.

Hallo, ik heb een vraag gericht aan iedereen hier.

Ik zoek goed educatieve boeken in de genre's - Filosofie, wetenschap, mythologie en psychologie.

Nou heb ik al wat rondgekeken uiteraard en gepuzzeld naar boeken maar mijn algemene kennis is

nog niet gevorderd ( mogelijk omdat ik 16 ben ) maar nadat ik zo op het forum heb rond geneusd zie

ik zowel een groep mensen op niveau. En ik zou graag een aantal suggesties willen van goede educatieve literatuur.

En uiteraard heb ik een paar sub categorieën die ik graag zou willen uitpluizen.

Inleiding :

1 ) Filosofische kunde in literatuur - Boeken die jullie aanbevelen.

2 ) Psychologie literatuur - Kunde wil ik in de toekomst bespreken in het forum gericht op dit.

3 ) Mythologie - Van "Norse" Egyptisch, Grieks en Atlantische.

4 ) Sociologie

4 ) Kwantummechanica / natuurkunde

Als men hier discreet mij een weg kan oplichten dan zou ik meer dan dankbaar zijn.

Vriendelijke groet,

Presist.
I always, always persist in leurning.



No matter of life is as significant as you're brains.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Een schreeuw om informatie.

Hoi Presist, wat psychologie betreft, kan ik je zeker het boek 'Psychologie' van Marc Brysbaert aanbevelen. Zie ook onder het topic: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=374043

Daar kan je er het volgende over lezen:
Dit boek wordt aan verschillende universiteiten gebruikt. Het is een goeie introductie tot de verschillende deelgebieden van de psychologie. Het bevat een uitgebreid overzicht van de klassieke theorievorming en recente ontwikkelingen, zoals de cognitieve neurowetenschap. Het boek is goed leesbaar: het is bedoeld voor beginnende studenten, en dus ook voor de geïnteresseerde leek toegankelijk. (mod ypsilon)
Ik ken het boek zelf ook, het biedt zeker een overzicht over wat psychologie inhoudt én het is een aanrader!

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Berichten: 17

Re: Een schreeuw om informatie.

Dido schreef:Hoi Presist, wat psychologie betreft, kan ik je zeker het boek 'Psychologie' van Marc Brysbaert aanbevelen. Zie ook onder het topic: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=374043

Daar kan je er het volgende over lezen:

Ik ken het boek zelf ook, het biedt zeker een overzicht over wat psychologie inhoudt én het is een aanrader!

Dido
'

Hey, ja dat boek had ik al opgeschreven ga zo direct bij de bieb raadplegen of ze dezen hebben, zo niet dan zal ik informeren waar ik hem kan bestellen.

Bedankt ](*,)
I always, always persist in leurning.



No matter of life is as significant as you're brains.

Reageer