Onder de piramiden van Egypte

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 139

Onder de piramiden van Egypte

Sinds het toegankelijk worden een paar jaar geleden van de nieuwe radar 2 die diep in de grond doordringt, zijn de meest verbazingwekkende gegevens boven water gekomen van complexe en labyrintachtige ondergrondse systemen in verschillende delen van de wereld. In Guatemala in Zuid-Amerika zijn tunnels in kaart gebracht onder het piramidecomplex van Tikal, die zich wel 800 km naar het andere eind van het land uitstrekken. Onderzoekers merkten op dat men nu begreep hoe de Maya’s ontsnapt waren aan een decimeren van hun cultuur.

Op dezelfde manier werd de radar gebruikt in Egypte, al in 1978, waarbij een buitengewoon ondergronds complex onder de Egyptische piramiden in kaart gebracht werd. Afspraken met de toenmalige president Sadat van Egypte resulteerden in drie decennia van topgeheime opgravingen om het systeem binnen te kunnen dringen.Tijdens een bijeenkomst in Australië toonde een van de belangrijkste wetenschappers van het Giza-project een film over het werk, ‘Chambers of the Deep’. De film onthult de ontdekking van een weidse, megalithische metropool, 15.000 jaar oud, enkele niveaus beneden het Giza-plateau. Terwijl de rest van de New-Age nog speculeert over een verborgen kamer onder de Sfinx, ligt de hele “City of Light” eronder. De film toont massieve zalen, compleet met hydraulische ondergrondse waterwegen, ter grootte van onze kathedralen, met enorme standbeelden ter grootte van de Nijlvallei, ter plekke uitgegraven. Researchers, hun leven wagend met lampen en camera’s, voeren voorzichtig in kleine bootjes over de ondergrondse rivieren en kilometer lange meren, om door te dringen tot de zalen verderop. Er zijn al belangrijke vondsten gedaan van geschriften en kunstvoorwerpen.

Het is de erfenis van een beschaving en technologie veel hoger dan de onze. Een technologie, in staat om een weidse, ondergrondse stad te creëren, waar de sfinx en de piramiden slechts de bovengrondse merktekens van zijn. De wetenschapper van het project, Dr. J.J. Hurtak vergelijkt het met het effect van contact met een geavanceerde buitenaardse beschaving. Hij beschreef het als de ontdekking van de Vierde Wortel Beschaving, de z.g.n. Atlantische beschaving, vernietigd door een grote aardse ramp. Het verschaft onbetwistbaar bewijs dat alle talen, culturen en religies terug te voeren zijn op één gemeenschappelijke bron, die Dr. Hurtak de “Ouder Beschaving” noemt. Volgens Dr. Hurtak was dit een beschaving die de genetische code had ontrafeld en de sleutels bezat van het fysieke spectrum, de “Hogere Licht Natuurkunde” van de Ouden. Alles waar Gilgamesh vanouds naar op zoek ging in zijn beroemde tocht naar de “Stad van de Goden” om de tunnels onder ‘Mt. Mashu’ in de verlaten landen te doorzoeken.

Hurtak spreekt over een “taal van licht” en een grote priester-wetenschapper van de vorige tijdcyclus, genaamd “Enoch”, die geassocieerd wordt met de bouw van het grote piramidecomplex. Hurtak zinspeelt op een grootse spirituele wetenschap, een wetenschap die een genetische trap naar de sterren beschrijft.

Bekend bij de Egyptenaren als THOTH, de “Heer van Magie en Tijd” en bij de Grieken als HERMES, “boodschapper van de goden,” herinnert men hem in de Keltische traditie als de raadselachtige Merlijn, die hoog in een appelboom verdwijnt naar het mystieke Avalon, op zoek naar onsterfelijkheid en zwerend dat hij terug zou komen.

THOTH/ENOCH belooft als iemand die onsterfelijkheid verkregen heeft, het geheim hoe te worden als de goden, terug te keren aan het einde der tijden met “de sleutels tot de poorten van het heilige land.” Deze terugkeer aan het einde der tijden wordt ook beloofd door Quetzalcoatl van de Maya’s en door Christus in de Bijbel.

De kennis van THOTH/ENOCH houdt in dat de mens voorbestemd is om boven onze huidige aardse vorm uit te stijgen, zoals de Bijbel zegt,” we kunnen groter dan de engelen worden.” De Egyptenaren schreven verhalen op van de “Sterrenwandelaars”, individuen die af en toe, als ENOCH, “verder reisden dan het Grote Oog van Orion,” en terugkeerden om als goden onder de mensen te wandelen. Zou het zo kunnen zijn, als de oude teksten ons verzekeren, dat wij voorbestemd zijn om “als de goden“ te worden? Zijn de “Heren van het Licht” van de Maya’s en de Egyptische/Tibetaanse “Stralenden” werkelijk een hoger soort mens?

We zitten nu in het zevende sterrenbeeld (zegel). Het sterrenbeeld of tijdperk Waterman, en dat staat voor verandering. Betekent het dat Atlantis ten tijde van dit sterrenbeeld weer boven water komt? Ik weet het niet, maar aangezien de recente ontdekkingen in Egypte en alle andere zaken die nu boven water komen, is het zeer goed mogelijk dat het inderdaad het geval is. Door diverse betrokkenen is al verklaard dat er onder de Grote Piramide in Gizeh een twaalf verdiepingen tellend gebouw is gevonden. Er is een sarcofaag gevonden met het lichaam van een man, die in een lang roze/wit gewaad was gehuld. Een cartouche op zijn borst vermelde de naam Osiris. Hij is in een veranderde bewustzijnsstaat die op schijndood lijkt, maar dood is hij absoluut niet. Nog even en naar mijn idee worden de "TAFELS VAN SMARAGD" gevonden die alle wijsheid bevatten van Thoth, vastgelegd op 12 tabletten om alle kennis te bewaren na de val van Atlantis. Thoth heeft deze tabletten in de Grote Hallen van Amenti geplaatst (onder de grond in de buurt van de Sfinx). Meteen daarna heeft hij de Piramiden gebouwd (dus even na 14.000 v.C.) om vervolgens te vertrekken naar de bovenste tonen van de Vierde Dimensie.

Volgens oude Arabische mythen zijn de Piramiden gebouwd om alle kennis die tot dan was geleerd te bewaren. Het verhaal zegt dat de goden de mensen onderrichtten in o.a. landbouw, sterrenkunde, meetkunde etc. Er zou een zondvloed komen en men vroeg de goden of de kennis die men van hen had geleerd niet bewaard kon blijven. Vandaar de Piramiden, daar ligt de kennis van de Goden opgeslagen. Heeft bovengenoemde Thoth daar een hand in gehad ? Wat wist hij wat wij nu nog steeds niet weten?

amanda schreef op 28.03.2004 om 10:57:49



waarom denken jullie dat de piramides zo zwaar worden bewaakt?? en waarom denken jullie dat ze niet onder de ruimte van de sfinx durven te komen (teminste dat is wat ze zeggen)? er liggen veel teveel antwoorden in/onder/naast/boven de piramides stel je voor dat dat onder de mensen komt zijn we ineens niet meer zo dom als wat er van ons word verwacht....

maar ja dat is mijn mening.

veel liefs voor degene die het aan kunnen nemen en voor degene die dat nog niet kunnen....die...



marja schreef op 28.03.2004 om 13:43:02



ben vorig jaar in egypte gewwest en de angst die daar heerst is als blijk dat de piramides niet door de egyptenaren zijn gebouwd hun hele geschiedenis als een kaartenhuis instort.

de regering is op de hoogte van geheime complexen ondergronds.

die egyptische archeoloog die met het witte haar, (ben even zijn naam kwijt) houdt verder onderzoek tegen.

maar het schijnt dat al onze waarheden(geschiedenis) daar opgeslagen ligt.

Berichten: 321

Re: Onder de piramiden van Egypte

Is het volgens dit idee van oudere beschavingen ook niet zo dat de mensheid telkens opnieuw een nieuwe evolutie moet ondergaan, dat na ieder tijdperk de gehele mensheid wordt vernietigd door een grote ramp en dat iedere nieuwe beschaving minder intelligent wordt dan de voorgaande?
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Onder de piramiden van Egypte

De film onthult de ontdekking van een weidse, megalithische metropool, 15.000 jaar oud, enkele niveaus beneden het Giza-plateau. Terwijl de rest van de New-Age nog speculeert over een verborgen kamer onder de Sfinx, ligt de hele “City of Light” eronder.
Mag ik je vragen waar je deze informatie vandaan haalt?

En is die film ergens te downloaden of zijn er screenshots van?


Berichten: 139

Re: Onder de piramiden van Egypte

Is het volgens dit idee van oudere beschavingen ook niet zo dat de mensheid telkens opnieuw een nieuwe evolutie moet ondergaan, dat na ieder tijdperk de gehele mensheid wordt vernietigd door een grote ramp en dat iedere nieuwe beschaving minder intelligent wordt dan de voorgaande?


Best bizar ik las dit nadat ik een nieuwe forum onderwerp plaatste :shock:

die over 2012..lees maar.

Berichten: 141

Re: Onder de piramiden van Egypte

Ik kan mij niet voorstellen dat de zo nieuwsgierige mens nog geen kijkje gaan nemen is in die kamers...

Dat er 1 persoon is die dit tegenhoud vind ik nog grotere zever want vooral de Amerikanen gaan zich niet laten tegenhouden door 1 persoon als ze vermoeden dat er waardevolle informatie daar verborgen ligt...een ongeluk is zo gebeurd in de woestijn :shock:

Dus ofwel ligt er niks ofwel hebben ze alles al leeggeroofd om te bestuderen en wordt die persoon als uitvlucht gebruikt om ons in het gewisse te laten...

Ik heb echter vernomen van iemand van BUFON dat de NAZI's deze kamers in de tijd leeggeroofd hebben en volgens de aanwijzingen van die materie op antartica (zou het vroegere Atlantis geweest zijn toen het nog dicht bij Afrika lag en een normaal klimaat had) beginnen graven zijn op bepaalde locaties en daar met die technologie nu nog steeds aan het bouwen zijn aan supervliegtuigen en wapens en als de rest van de wereld zwak is(begint nu mooi in de buurt te komen met oorlog,slechte economie,...)ze zullen toeslaan en uiteindelijk toch nog winnen...

Klinkt raar maar kan misschien vel andere zaken verklaren zoals ufo's ed...

Re: Onder de piramiden van Egypte

hmmz dat betwijfel ik :wink:

Re: Onder de piramiden van Egypte

Ik was erg onder de indruk, totdat ik de link checkde en graancirkels zag..

Zoals mag worden aangenomen, worden deze door mensen gemaakt..

Verder vind ik het wel een interessant verhaal, aangezien ik wel benieuwd ben naar december 2012.. Maar je zou je ook kunnen afvragen hoe het komt, dat rond het begin van de jaartelling voor Christus opeens een aantal profeten opstonden in India, Griekenland, Israël en Egypte en Sudan, totaal afgezonderd van elkaar... Vreemd blijft religie iig wel.

En of dit een zoveelste conspiracy theory is, of een verzwegen feit.. Ik weet het nog niet zo. Als je nog andere links hebt, graag! Want de link die je postte heeft mij niet echt overtuigd!

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Onder de piramiden van Egypte

Mario schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat de zo nieuwsgierige mens nog geen kijkje gaan nemen is in die kamers...

Dat er 1 persoon is die dit tegenhoud vind ik nog grotere zever want vooral de Amerikanen gaan zich niet laten tegenhouden door 1 persoon als ze vermoeden dat er waardevolle informatie daar verborgen ligt...een ongeluk is zo gebeurd in de woestijn :shock:  

Dus ofwel ligt er niks ofwel hebben ze alles al leeggeroofd om te bestuderen en wordt die persoon als uitvlucht gebruikt om ons in het gewisse te laten...

Ik heb echter vernomen van iemand van BUFON dat de NAZI's deze kamers in de tijd leeggeroofd hebben en volgens de aanwijzingen van die materie op antartica (zou het vroegere Atlantis geweest zijn toen het nog dicht bij Afrika lag en een normaal klimaat had) beginnen graven zijn op bepaalde locaties en daar met die technologie nu nog steeds aan het bouwen zijn aan supervliegtuigen en wapens en als de rest van de wereld zwak is(begint nu mooi in de buurt te komen met oorlog,slechte economie,...)ze zullen toeslaan en uiteindelijk toch nog winnen...

Klinkt raar maar kan misschien vel andere zaken verklaren zoals ufo's ed...
Waarom steeds weer de nazi`s? :?:

Alè voor ne keer dat het Bush ni is :wink:

Berichten: 664

Re: Onder de piramiden van Egypte

Laten we hier maar mee beginnen:
(...) In Guatemala in Zuid-Amerika zijn tunnels in kaart gebracht onder het piramidecomplex van Tikal, die zich wel 800 km naar het andere eind van het land uitstrekken. (...)
Ik wil hier wel eens fatsoenlijke referenties van zien, en dan niet van die new-age links die ik krijg als ik dit in Google intik. Van die sites die elkaar allemaal napraten.

Om dit in perspectief te plaatsen: de kanaaltunnel is 50km lang.

Berichten: 407

Re: Onder de piramiden van Egypte

klein vraagje is er al enig wetenschappelijk bewijs of toch betrouwbaar bewijs dat deze tunnels bestaan?
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Onder de piramiden van Egypte

Dit lijkt me geschiedenis. Daar gaat het dus dan ook heen.

Berichten: 1

Re: Onder de piramiden van Egypte

Op dezelfde manier werd de radar gebruikt in Egypte, al in 1978, waarbij een buitengewoon ondergronds complex onder de Egyptische piramiden in kaart gebracht werd. Afspraken met de toenmalige president Sadat van Egypte resulteerden in drie decennia van topgeheime opgravingen om het systeem binnen te kunnen dringen.Tijdens een bijeenkomst in Australië toonde een van de belangrijkste wetenschappers van het Giza-project een film over het werk, ‘Chambers of the Deep’. De film onthult de ontdekking van een weidse, megalithische metropool, 15.000 jaar oud, enkele niveaus beneden het Giza-plateau. Terwijl de rest van de New-Age nog speculeert over een verborgen kamer onder de Sfinx, ligt de hele “City of Light” eronder. De film toont massieve zalen, compleet met hydraulische ondergrondse waterwegen, ter grootte van onze kathedralen, met enorme standbeelden ter grootte van de Nijlvallei, ter plekke uitgegraven. Researchers, hun leven wagend met lampen en camera’s, voeren voorzichtig in kleine bootjes over de ondergrondse rivieren en kilometer lange meren, om door te dringen tot de zalen verderop. Er zijn al belangrijke vondsten gedaan van geschriften en kunstvoorwerpen.


Ik vind dit toch erg interessant. Is er al meer over bekend, of is dit gewoon complete nonsens. Waarom hebben de Egyptenaren hier niksover naar buiten gebracht, als het waar is? Heeft iemand een link naar een website deze berichten?

Berichten: 13

Re: Onder de piramiden van Egypte

Komaan, jullie gaan nu toch niet zeggen dat jullie die onzin gaan geloven?

Berichten: 299

Re: Onder de piramiden van Egypte

Toch even bijkomende stof tot nadenken.

1.Er was op National Geographic ooit een uitzending over de Sfinx. De theorie was: de kop is te klein t.o. het lijf. Die is dus later bijgebeiteld.

Op basis van erosie kwam men tot de theorie dat ergens omstreeks 10.000 v.C. een hoogstaande beschaving door een 'zondvloed' is weggevaagd. Die beschaving had de oorspronkelijk sfinx gemaakt. De Egyptenaren hadden uit het (beschadigde) hoofd dan maar een farao gehouwen.

Het leek mij erg aannemelijk.

2.Wat bleef er in Hiroshima over na de bom? Stenen. Wat zal er van onze beschaving overblijven na een of andere catastrofe: stenen. De rest verpulvert. Dat een oude beschaving hoogstaand was is dus mogelijk, ook al blijven er slechts stenen van over.
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."



- L. Feuerbach

Reageer