[Scheikunde] Paracetamol

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[Scheikunde] Paracetamol

Hey!!

ik ben bezig met info zoeken over hoe je paracetamol kunt maken maar kan niet echt veel vinden.. overal vind ik alleen maar waar het voor dient en de dosis en strcuteren. maar welke stoffen moet je gebruiken om zelf een paracetamol te maken?? heeft iemand enig ID??

groetjes,

:shock: ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: [Scheikunde] Paracetamol

De chemische formule van paracetamol, of eigenlijk van de werkzame stof acetaminophen is C8H9NO2.

Zie verder:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paracetamol
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Re: [Scheikunde] Paracetamol

bedankt :?: maar ik kan nog steeds niet vinden welke andere stoffen ik nodig heb. ik moet namelijk een practicum doen en zelf een paracetamol maken... die toa vroeg aan mij welke stoffen er allemaal in zaten zodat hij wist wat ik nodig had ;) maar ik kan het helemaal niet vinde!!! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: [Scheikunde] Paracetamol

ik moet namelijk een practicum doen en zelf een paracetamol maken... die toa vroeg aan mij welke stoffen er allemaal in zaten zodat hij wist wat ik nodig had


Wat er verder in het pilletje zit weet ik niet, maar de rest zal een vulstof zijn. Ik geloof dat glucose daarvoor wel geschikt is.

Of ben je op zoek naar de stoffen waaruit je acetaminophen kan maken?
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)


Re: [Scheikunde] Paracetamol

bedankt ik moet ook paracetamol maken op school :shock:

Reageer