Springen naar inhoud

Open platform robots

• Log in om te kunnen reageren

Cerium

Cerium

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2010 - 17:52

Hallo,

Ik ben van plan om een robot te programmeren die platliggende geïntegreerde zonnepanelen kan proper maken. Ik heb te weinig ervaring om een robot volledig van nul af aan te bouwen en wou dus vertrekken van een reeds bestaand model. Bijvoorbeeld vertrekkende van een robot die het gras kan maaien zoals die tegenwoordig verkrijgbaar zijn. Bestaan er fabrikanten die open platform systemen maken die bovendien nog uitbreidbaar zijn met sensoren en actuatoren? Ik weet dat Roomba robotstofzuigers open platform zijn, je kan ze dus zelf herprogrammeren. Maar bij mijn weten zijn ze niet uitbreidbaar met extra sensoren en actuatoren (of is dit wel mogelijk?) en bovendien zijn ze niet waterdicht zodat ze buiten niet bruikbaar zijn.

Mijn zoektocht op google heeft helaas niks opgeleverd. Kent iemand van jullie misschien zulk een fabrikant? Of eventueel een andere oplossing?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mcs51mc

mcs51mc

• >250 berichten
  • 470 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2010 - 18:10

Het idee om iets aan te passen is ok maar...

Ik ben van plan om een robot te programmeren die platliggende geïntegreerde zonnepanelen kan proper maken.

Is puur tijdverlies. Mijn zonnepanelen staan al 6 jaren op mijn dak en ze hebben nog nooit een borstel gezien ](*,)
Vóór je het vraagt, ja ja ze brengen jaarlijks gezien nog steeds hetzelfde op.

Dus:
a) robot herprogrammeren om iets anders te doen dan voorzien door verkoper: super! doen!
b) zonnepanelen kuisen: reinste onzin!

De vijver kuisen
Verborgen inhoud
moet dan wel robot met duikboot neigingen zijn ;)

De auto wassen
Vensters wassen
... ...

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten