Springen naar inhoud

Factorizeren

• Log in om te kunnen reageren

toshiba_me

toshiba_me

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 september 2010 - 20:11

Hallo,

ik kwam net een som tegen: factorizeer de volgende functie: LaTeX . Ik dacht dat het een eitje was, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Allereerst moet je kijken of je het met de product som methode kan oplossen, nou dit kan dus niet vanwege de LaTeX voor de LaTeX , dus ik dacht: er is vast wel een gemeenschappelijke term. Nee dus, deze kan ik helaas niet vinden.

Hoe factorizeer ik het nou? Nou ik dacht okay, laten we het "bruteforce aanpakken". Noem alle getallen die met elkaar vermenigvuldigd 12 zijn. Ik kwam meteen op LaTeX

LaTeX
LaTeX en LaTeX

Nou ouderwets substitueren dacht ik

LaTeX
LaTeX
beide kanten met een B vermenigvuldigen.
LaTeX
Maar huh??? hier komen dan twee waardes uit! En ja hoor er kwam netjes twee waardes uit!

Hoe factorizeer ik die ene functie? ;) (Oh de oplossing heeft wel te maken met een 3 en een 4 ](*,) ;) ff met Mathematica gecheckt :))

Groetjes!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Filippus

Filippus

• >100 berichten
  • 138 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2010 - 21:10

Ken je de abc-formule?
Als je hiermee de nulpunten LaTeX en LaTeX gevonden hebt, kan je algemeen stellen dat
LaTeX .
"Quis custodiet ipsos custodes?" (Juvenalis)

Tommeke14

Tommeke14

• >250 berichten
  • 771 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2010 - 21:20

ik ben niet zo vertrouwd meer met de som product manier maar je kan je probleem wel oplossen door die 12 af te zonderen

LaTeX

en dan factoriseer je gewoon het deel tussen de haakjes

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures