Beweging (natuurkunde)

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Beweging (natuurkunde)

Hallo,

Ik heb een vraag over beweging. Ik doe zelf geen natuurkunde of iets in die richting maar ik moet een vraag beantwoorden en kom er zelf niet uit. Beweging is een verplaatsing van plaats. Betreft dit altijd een object? Bijvoorbeeld wind, dat is geen object maar toch verplaatst het zich, als ik het goed heb. Zouden jullie mij een beetje kunnen helpen hiermee? Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Beweging (natuurkunde)

Zaken die geen object zijn terwijl ze zich wel kunnen verplaatsen: de lucht, een storm, en een cycloon. Als iemand 'wind' opvat als een kleine storm dan zou hij kunnen zeggen dat die wind zich verplaatst.

Maar in het algemeen is het lelijk om te zeggen dat wind beweegt, net zo lelijk als zeggen dat beweging beweegt, en dat iets duur kost.

Berichten: 3

Re: Beweging (natuurkunde)

jkien schreef:Zaken die geen object zijn terwijl ze zich wel kunnen verplaatsen: de lucht, een storm, en een cycloon. Als iemand 'wind' opvat als een kleine storm dan zou hij kunnen zeggen dat die wind zich verplaatst.

Maar in het algemeen is het lelijk om te zeggen dat wind beweegt, net zo lelijk als zeggen dat beweging beweegt, en dat iets duur kost.
Bedankt voor de reactie.

Wat kunnen we dan het beste zeggen over wind ipv dat het beweegt? Opzich kunnen we alles wat uit moleculen bestaat waarnemen als een object ofniet? lucht bestaat ook uit moleculen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Beweging (natuurkunde)

Wat kunnen we dan het beste zeggen over wind ipv dat het beweegt?
Volgens mij heeft dit niet zoveel met natuurkunde te maken maar veel meer met taal.

Wind is per definitie verplaatsing/beweging van lucht. Om te zeggen dat wind beweegt is dus dubbelop en "klinkt" daarom niet.

Berichten: 3

Re: Beweging (natuurkunde)

shimmy schreef:Volgens mij heeft dit niet zoveel met natuurkunde te maken maar veel meer met taal.

Wind is per definitie verplaatsing/beweging van lucht. Om te zeggen dat wind beweegt is dus dubbelop en "klinkt" daarom niet.


Het heeft inderdaad ook te maken met taal. dus het definieren van wind als beweging van lucht is toepasselijk. Maar bij een 'beweging' betreft het toch een object denk ik dan. Of het moet in ieder geval iets zijn (moleculair) dat beweegt. Zo niet hoor ik het graag.

Reageer