Gepest worden op het werk is erger dan seksuele intimidatie

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Gepest worden op het werk is erger dan seksuele intimidatie

http://www.nrc.nl/wetenschap/article262067...ele_intimidatie


De gevolgen van gepest worden op het werk zijn groter dan de gevolgen van seksuele intimidatie. Dat komt doordat iemand die zich seksueel geïntimideerd voelt, dat niet persoonlijk hoeft op te vatten – diegene kan het zien als gericht tegen de groep, in casu het geslacht waartoe hij of (meestal) zij behoort. Maar slachtoffers van pesten op het werk voelen dat wel als een persoonlijke aanval. Ze worden uitgelachen, er wordt tegen hen geschreeuwd of ze worden juist genegeerd, er worden roddels over hen verspreid of hun wordt belangrijke informatie onthouden en er is geen andere oorzaak aanwijsbaar dan dat hun persoonlijkheid de pesters kennelijk niet aanstaat. Dat is veel erger.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Gepest worden op het werk is erger dan seksuele intimidatie

Ik blijf het altijd wat gevaarlijk vinden om het lijden van mensen te gaan vergelijken (het ene is erger dan het andere), maar dit is toch een mooie studie, vind ik. Eentje die aantoont hoe belangrijk het is dat we een positieve identiteit kunnen behouden. Door pesten wordt dat positief zelfbeeld/ identiteit blijkbaar méér aangetast dan door seksuele intimidatie.

En zo voelt het inderdaad ook wel aan, vind ik... ;)


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer