Vloeistoffen drogen met lucht

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 7

Vloeistoffen drogen met lucht

Hoi hoi!

Ik heb een probleem, waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik heb de volgende situatie:

Ik heb een experiment gedaan waarin ik een vloeistof dat water bevatte probeerde te drogen door lucht. begin concentratie water ongeveer 0,12%.

In het experiment wordt (droge) door de vloeistof gevoerd in afzonderlijke belletjes, die allemaal even lang met het water in contact zijn. Het gas is dus in propstroom. De vloeistof wordt door het mengende vermogen van de bellen gezien als ideaal gemengd. In het experiment hebben we uitgezocht hoe de concentratie water in de vloeitsof (y) af neemt over de tijd.

de water fractie in de vloeistof y, neemt af over de tijd. De fractie water in de bellen bij evenwicht x* volgt het gevonden evenwicht en is te beschrijven als:
\(x*=\frac{y-1,49\cdot 10^2}{2,33\cdot 10^2}\)
(1)

de gemiddelde waterfractie in de bel heeft een lagere, maar nog onbekende waarde. Als er water in de bel diffundeert dan stijgt x; hij verandert dus in de tijd en in de hoogte.

De flux door de wand van de bel is:
\(J=k_x\rho_x(x*-x)\)
(2)

En nu kom ik in de problemen, ik kan 1 nog in 2 zetten en nog een fasegrensvlak A toevoegen.

dat geeft dus
\(JA=k_x\rho_x(\frac{y-1,49\cdot10^2}{2,33\cdot10^2}-x)\cdot a\cdot V\)
Waarbij A het fasegrensvlak is, a oppervlak bellen per V dus m^2/m^3

Hoe kan ik nu de afname van y of de tijd beschrijven? Heb ik daarvoor eerst een partiele differentiaal vergelijking nodig om x over hoogte en tijd te beschrijven?

Berichten: 7

Re: Vloeistoffen drogen met lucht

Ooh misschien was dat nog niet helemaal duidelijk, maar het gaat dus om een batch bubbel kolom, waar aan de onderkant droge lucht wordt ingeblazen...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Vloeistoffen drogen met lucht

Omdat dit nogal specifieke technische kennis vereist, is deze topic verhuisd naar stromingsleer.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer