Springen naar inhoud

Heeft iemand ervaring met trebstar?

• Log in om te kunnen reageren

Jens_Ho

Jens_Ho

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 11:32

Hallo,

Ik ga voor school een trebuchet bouwen. Om een idee te krijgen van de werking heb ik een trebuchet-simulator (Trebstar) gedownload.
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de praktsiche omzetting, en de geloofwaardigheid van Trebstar?
Voor de waarden die ik wil gebruiken geeft de simulator nl. een reslutaat van 199m(!!) en dit resultaat lijkt me nogal overdreven. ;)

Tips voor het bouwen zijn ook altijd welkom.

Groeten,
Jens

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 september 2010 - 11:49

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de praktsiche omzetting, en de geloofwaardigheid van Trebstar?
Voor de waarden die ik wil gebruiken geeft de simulator nl. een reslutaat van 199m(!!) en dit resultaat lijkt me nogal overdreven. ;)

Ik ken het programma niet, maar de informatie die ik erover vind ziet er wel geloofwaardig uit.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe groot je trebuchet wordt, welk type hij is en wat voor projectiel je ermee wilt katapulteren. Als je op wikipedia kijkt kan je wel enkele richtwaarden vinden.

Jens_Ho

Jens_Ho

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 11:54

Ja ik heb al redelijk wat informatie verzameld over verhoudingen, hoeken, afmetingen,... dus ik heb wel een idee hoe groot hij ongeveer wordt. De bedoeling is om een trebuchet te bouwen met een contergewicht dat kan bewegen t.o.v. de arm, dit lijkt ons het meest doenbaar met het beste resultaat.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures