Springen naar inhoud

Voetbalvereniging pva

• Log in om te kunnen reageren

tDy

tDy

• >25 berichten
  • 53 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 18:03

1) aan het begin van een nieuwe seizoen wordt een foto gemaakt van het eerste elftal van voetbalvereniging PVA. de fotograaf zet de elf speler op een rij.

a) hoeveel rijen zijn mogelijk? ( 11!)
b) stel dat de fotograaf van elke mogelijke rij een foto wil maken. hoe lang schat je dat hij daarmee bezig is ? ( 11!*10/60*60*365*24)
c) het eerste elftal wijst een aanvoerder en een reserve-aanvoeder aan. hoeveel tweetallen zijn mogelijk? ( 11*10)
d) het elftal van PVA speelt in een competitie samen met 13 andere teams. hoeveel wedstrijden worden er in deze competitie int otaal gespeeld/ ( 13*11)
e) de eerste competitiewedstrijd wint het elftal van PVA met 5-3 na met rust met 1-2 te heben achter gestaan . hoeveel scoreverlopen zij bij deze rust en eindstand mogelijk? (deze snap ik niet.)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JWvdVeer

JWvdVeer

• >1k berichten
  • 1114 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 18:10

de eerste competitiewedstrijd wint het elftal van PVA met 5-3 na met rust met 1-2 te heben achter gestaan . hoeveel scoreverlopen zij bij deze rust en eindstand mogelijk? (deze snap ik niet.)

Op hoeveel manieren kom je van 1-2 naar 5-3? Dus hoeveel volgorden zijn er mogelijk van één bal in het ene doel trappen en vier in het andere?

d) hoeveel codes zijn er mogelijk met in de tweede kolom twee blauwe vakjes?

Bezie het enkel als deze kolom. De rest van het hele bord doet er niet toe. Op hoeveel manieren kun je twee blauwe vakjes van vijf hebben? Dan is die 5 over 2 helemaal goed volgens mij.

tDy

tDy

• >25 berichten
  • 53 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 18:21

1d) staaat in mijn antw. boek 14* 13 (dat snap ik niet.
met de scores snap ik ook nog steeds niet, sorry.
2b) 9 ncr 2

en bde laatste staat er dan ook 5 ncr 2 maar *2^15

ik snap dr echt niks van.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44835 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 september 2010 - 19:47

Dag tDy, Welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.
Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

DEKKENDE TITEL
Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling
Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [natuurkunde]mechanica, en die vindt dus niemand meer terug. [natuurkunde]bungee-jump is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder

We hebben nu je titel even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??

EEN PROBLEEM PER TOPIC
Meerdere en vooral gevarieerde vragen samen in één topic stellen leidt meestal tot verwarring: antwoorden op verschillende vragen lopen dan door elkaar enzovoort. Als je (veel) verschillende vragen hebt, open dan gerust een aantal topics (een per vraag, of klein groepje van samenhorende vragen), maar overdrijf dat aantal ook niet.

We hebben het voorlopig even gereduceerd tot één vraag. Zie je persoonlijke berichten (Postvak, rechtsboven aan de indexpagina), waar je het weggeknipte deel kunt terugvinden. (service van de zaak)

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

JWvdVeer

JWvdVeer

• >1k berichten
  • 1114 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 22:14

1d) staaat in mijn antw. boek 14* 13 (dat snap ik niet.
met de scores snap ik ook nog steeds niet, sorry.

Hoe kom jij dan wel aan die 13 * 11? Die snap ik namelijk niet...

Wat betreft die scores:
Het staat eerst 1-2 in de rust. Aan het eind van de wedstrijd staat het 5-3. Kortom: Stel dat partij A en B tegen elkaar spelen. Dan heeft partij A na de pauze 4x gescoord en partij B 1x.
Dan kan op heel veel verschillende manieren. A kan vier keer achter elkaar gescoord hebben en daarna B één keer. Of B heeft eerst één keer gescoord en A daarna vier keer. Of A eerst 2x daarna B 1x en daarna A nog 2x. De vraag is dus: op hoeveel manieren kan deze score tot stand komen?

ik snap dr echt niks van.

Tja, het merendeel van de antwoorden die ik tot nog toe van je gezien heb, zijn gewoon goed. Het er niets van snappen is dus doempraten en daar schiet je zelf neits mee op.

Veranderd door JWvdVeer, 25 september 2010 - 22:17

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44835 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 september 2010 - 22:44

Tja, het merendeel van de antwoorden die ik tot nog toe van je gezien heb, zijn gewoon goed. Het er niets van snappen is dus doempraten en daar schiet je zelf neits mee op.

@JWvdVeer: e.e.a. aan goede antwoorden kan veroorzaakt zijn door het "braaf" volgen van stappenplannetjes en het "braaf" invullen van voorgekauwde formules. Dat sluit echter onbegrip zeker niet uit.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

JWvdVeer

JWvdVeer

• >1k berichten
  • 1114 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2010 - 22:59

Maar dan vervolgens reageren met 'ik snap het niet en ik kan er niets van', gaat je zeker niet verder helpen. En dat is ook het laatste wat ik zou stimuleren als ik zo vrij mag zij ;)

tDy

tDy

• >25 berichten
  • 53 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2010 - 13:35

als partij a dus 4 x heeft gescoord in tot. want van 1 punt naar 5 (daar komt de 4 vndaan)
kan je dat samenstellen met de vermeningsvuldigingsregel ? dus 4*4*4*4 ?

en bij partij b van 2 punten naar 3 dus 1 punt gescoord,

klopt dit ???

d) sorry dat was een typ foutje, in het antw. boek staat 14 (maar hoe komen ze aan 14 ? trekken ze dan hun eigen partij bij de 13 andere teams ?, waarom kun je niet 13*12 doen ?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures