Springen naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Stringbike: the bike with no chain


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Wien Ee

    Wien Ee


  • >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 september 2010 - 08:53

Geplaatste afbeelding

A new bicycle design that replaces the traditional chain with a symmetrical rope and pulley system, which they say is more efficient, makes for a more comfortable ride, and provides improved maneuverability around winding streets.


Lees meer ... Physorg
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 44896 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 september 2010 - 09:11

op bovengenoemde site staan er al een serie commentaren,

Hieronder de site van de ontwikkelaars zelf

http://www.stringbike.com/
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#3

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2010 - 09:42

Ik ben ook niet echt enthousiast. Hoeveel energie gaat er verloren in het gebruik van een plastiek kabel vergeleken met een ketting? Gewicht?

De hedendaagse fiets lijkt ouderwets, maar die wielrenfietsen die ze in de tour de france berijden zijn het neusje van de zalm als je denkt aan sterkte, gewicht en betrouwbaarheid.

Ga maar iets ontwikkelen dat 6kg weegt en met 90km/u niet de bocht uit zwabbert.

#4

shimmy

    shimmy


  • >1k berichten
  • 1123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2010 - 11:39

Het idee is dus volgens mij dat zo min mogelijk energie wordt verloren in het bovenste dode punt, of eigenlijk optimaal gebruik wordt gemaakt van de momenten daar tussen. Maar ook daar is in bij de conventionele technieken al een oplossing voor in de vorm van oa Biopace.

#5

Marko

    Marko


  • >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 september 2010 - 11:33

Er zijn al talloze pogingen ondernomen om af te stappen van de standaard overbrenging met cirkelvormige tandwielen. Uiteindelijk vinden ze nooit echt ingang, niet omdat de wielerwereld per se conservatief is, maar omdat het gewoon niet fijn trapt.

De coördinatie die vereist is om zo'n overbrenging optimaal te laten functioneren, is niet op te brengen bij hoge en wisselende trapfrequenties, en zeker niet na langdurige inspanning.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum






0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures