Springen naar inhoud

Elektronegativiteit

• Log in om te kunnen reageren

Mickey_

Mickey_

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 september 2010 - 12:09

Heey heey,

Ik zit momenteel niet meer op de middelbare school maar ik had toch een vraag die waarschijnlijk nog zo simpel is dat hij wel hier thuis hoort.
Ik heb morgen een tentamen van biochemie en nou hadden we een oefententamen gehad met de volgende vraag:
Zet de volgende atomen in volgorde van minst elektronegatief naar meest elektronegatief; F,N,Na,B,Cl
Nu is dit natuurlijk een eitje als je de binas er bij krijgt maar dat is dus niet zo. Ik moet het doen met een periodiek systeem.
Hoe kan ik dit dan weten zonder alles uit mijn hoofd te leren?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 september 2010 - 16:53

snap je het principe van dat periodiek systeem in zoverre dat bepaalde soorten atomen zoals edelgassen, halogenen en zo netjes in kolommen onder elkaar komen?

Ook bekend met het feit dat van links naar rechts gelezen atomen steeds ťťn proton groter worden?

Ten slotte bekend dat elektronen zich in een soort van schillen rondom de kern bevinden?

zo ja, dan is e.e.a. vlot uitgelegd.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

soulshaker

soulshaker

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2010 - 11:18

Er zit ongeveer regelmaat in. Het neemt diagonaal richting Fluor (grootste elektronegativiteit) toe.

Geplaatste afbeelding
Wikipedia

Veranderd door soulshaker, 06 oktober 2010 - 11:20

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures